سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوارگی قریب الوقوع زیردریایی‌های مجهز به موشک هسته‌ای در انگلیس

اگر مردم اسكاتلند در همه پرسي آتي به استقلال از انگليس راي بدهند، دولت اسكاتلند متعهد به نداشتن تسليحات هسته اي در خاك اين كشور خواهد بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بخش مهمی از زیردریایی های ارتش انگلستان که مجهز به موشک های هسته ای به نام ترایدنت هستند در اسکاتلند مستقر هستند و اقدام انگليس برای سرمايه گذاري گسترده اين كشور در پايگاه نظامي در منطقه فزلان اسكاتلند براي جايگزيني ناوگان زيردريايي هسته اي به جنجالی مهم تبدیل شده است.

اسكاتلند در آستانه همه پرسي براي استقلال احتمالي از انگليس قرار دارد و بحث هاي سياسي درباره اينكه آيا اصلا لزومي به انتقال پايگاه زيردرياييهاي هسته اي انگليس وجود دارد يا خير مطرح است .

اگر مردم اسكاتلند در همه پرسي آتي به استقلال از انگليس راي بدهند، دولت اسكاتلند متعهد به نداشتن تسليحات هسته اي در خاك اين كشور خواهد بود و تسليحات هسته اي انگليس بايد هرچه سريعتر و در امنيت كامل به محلي ديگر كه انگليس مي خواهد منتقل شود.

این موضوع باعث خواهد شد تا زیردریایی های انگلیسی پایگاه چندساله خود را از دست بدهند و دولت این کشور نیز در شرایطی نیست که بتواند به راحتی پایگاهی مجهز و امن برای آنها بسازد چراکه بحران اقتصادی بسیاری از اقدامات دفاعی انگلستان را تعطیل کرده است. در شرایطی که بحران اقتصادی و سیاست های ریاضتی باعث نارضایتی مردم شده است، بحث نوسازی موشک های هسته ای ترایدنت که هزینه کلی آنها حدود 20میلیارد پوند تخمین زده می شود طی روزهای اخیر به موضوعی جنجالی در انگلیس تبدیل شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.