سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تلاش متخصصان نفت فلات قاره ايران صورت گرفت؛

نصب نشان دهنده سطح مايع مگنتي در مجتمع نفتي ابوذر

براي نخستین بار در مجتمع نفتي ابوذر، نشان‌دهنده سطح مايع مگنتي جهت نمايش و ارسال سيگنال به اتاق كنترل مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، يزدان‌پناه؛ مسئول كنترل و ابزار دقيق مجتمع نفتي ابوذر در اين زمينه گفت: اين دستگاه بر اساس قوانين نيروي فشار مايعات و خاصيت جذب و دفع قطب‌هاي غيرهمنام و همنام آهن‌ربا طراحي شده است.

وی تصریح کرد: بدنه نشان‌دهنده سطح‌، لوله‌اي استوانه‌اي شكل است كه از مسيرهاي ورودي بالايي و پاييني بر روي مخازن نصب مي‌شود‌؛ مايع دروني مخزن از طريق ورودي‌هاي پاييني و يا پاييني و بالايي به طور همزمان به داخل لوله استوانه‌اي هدايت شده و توپي داراي آهن‌رباي دائمي را شناور مي‌سازد.

يزدان پناه افزود: با تغيير سطح مايع، شناور به حركت در آمده و با روبروي هم قرار گرفتن آهن‌رباي توپي و فلپ‌ها و تغيير رنگ فلپ‌ها، سطح مايع درون مخزن نشان داده مي‌شود .

وي با بيان اينكه بوسيله لول ترانسميتر كه بر روي اين دستگاه نصب مي‌شود مي‌توان سيگنال آنالوگ خروجي آن را در اتاق كنترل استفاده كرد، گفت: اين نشان‌دهنده ساخت يك شركت داخلي است و در مقايسه با نمونه خارجي داراي قيمت پايين‌تر و خدمات پس از فروش مناسب‌تر است.
گفتني است اين مدل نشان‌دهنده، نيازي به انجام تعميرات نداشته و نسبت به مدل‌هاي ديگر خرابي كمتري دارد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.