سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دموکراسی به سبک سلفی‌های مصر:با قانون اساسی موافقت کنید به جهنم می‌روید

یک مقام سیاسی سلفی مصر گفت کسانی که به پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور که بر اساس احکام شریعت به عنوان فقه اصلی تدوین نشده است، رای مثبت دهند، به «جهنم» می‌روند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، العربیه نوشت: «عادل عفیفی» رئیس حزب سیاسی «الاصاله» در صفحه فیس‌بوکش نوشت: از خدا پیروی کنید و پیش‌نویس قانون اساسی را رد کنید؛ کسانی که این قانون اساسی را بپذیرند، «مرتد» هستند.

این سیاستمدار سلفی مصری، افزود: افرادی که با پیش‌نویس قانون اساسی جدید که بر اساس احکام شریعت به عنوان فقه اصلی تدوین نشده است موافقت کنند، مرتکب گناه شده‌اند و به جهنم می‌روند.

وی در ادامه می‌نویسد:  پذیرش قانونی که قوانین خدا را رد می‌کند ممنوع و یک گناه آشکار است.

سلفیان خواستار آن هستند که جمله «اصول شریعت اسلامی» در این پیش‌نویس با جمله «حاکمیت شریعت» جایگزین شود.

آنها همچنین در نظر دارند جمعه آینده تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از قوانین شریعت اسلامی در میدان التحریر برپا کنند.

پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر نه تنها نتوانسته است نظر سلفیان تندرو را به خود جلب کند بلکه به دلیل ایجاد محدودیت‌های در زمینه آزادی مذهبی و حقوق زنان با مخالفت و انتقاد گسترده سکولارها و فعالان حقوق بشری در این کشور نیز مواجه شده است.

قرار است تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید مصر تا ماه آینده میلادی به پایان برسد و پس از 30 روز به رفراندوم عمومی گذاشته شود.

در یش‌نویس قانون اساسی جدید مصر آمده است: اسلام دین کشور مصر است؛ زبان عربی زبان رسمی مصر و قوانین شریعت از اصلی‌ترین منابع قانون‌گذاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.