سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو سفر اوباما به فلوريدا در پي طوفان سندي

در پي تشديد طوفان سندي ، رئيس جمهور آمريکا که براي تبليغات انتخاباتي راهي ايالت فلوريدا شده بود به واشنگتن بازگشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ پتي کالهين ، خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گزارش داد رئيس جمهور آمريکا شامگاه يکشنبه با پرواز به ايالت فلوريدا فکر مي کرد يک روز ديگر مي تواند در يک کمپين انتخاباتي حضور يابد اما با افزايش سرعت طوفان وي نيز صبح دوشنبه به سرعت به واشنگتن بازگشت. 

اوباما در پيامهايش خود را مسئول رسيدگي به مناطق فاجعه زده خواند. وي از جورج بوش ، رئيس جمهور سابق آمريکا ياد گرفت که مي گفت مردم آمريکا رئيس جمهوري را که در مواقع اضطراري بي توجهي مي کند  نخواهند بخشيد.

در حال حاضر رقابت شديدي ميان اوباما و رامني جريان دارد و حضور اوباما در يک کمپين انتخاباتي دو روزه شايد در انتخاب دوباره وي تاثير داشته باشد اما حداقل به وي اين فرصت داده مي شود تا نقش خود را به عنوان رئيس جمهور به اثبات برساند. ميت رامني ، رقيب باراک اوباما در ايالت اوهايو به مبارزات انتخاباتي ادامه داد اما تا پايان سخنراني اصلا به موضوع طوفان سندي اشاره نکرد.

اوباما طي سخناني گفته بود در اين برهه هيچ نگراني از بابت اثرات طوفان بر موضوع انتخابات ندارم. من نگران اثرات طوفان بر مردم هستم. من نگران تاثير طوفان بر وضع اقتصادي ، حمل و نقل هستم. انتخابات هفته آينده برگزار خواهد شد.

 وي تنها با جمله کوتاهي خواستار ارائه کمکهاي مردمي به سازمان صليب سرخ شد اما به سرعت سخنان خود را تغيير داد و دوباره به موضوع انتخابات بازگشت. طوفان سندي بطور قطع مي تواند در نتيجه انتخابات نقش ايفا کند. وقوع طوفان نشان داد هر يک از نامزدها درباره نقش دولت در برخورد با اين حادثه نظرات متفاوتي دارند.

رامني گفت دولت بايد در مواقع بلاياي طبيعي شرايط را کنترل کند. پل رايان ، معاون رامني خواستار محدوديت بودجه مربوط به امداد رساني شد اما اوباما معتقد است دولت بايد به مردم کمک کند تا پس از وقوع فجايع ، زندگي خود را به حال عادي بازگردانند و اين همان نکته اي است که با پايان رسيدن طوفان ، باعث موفقيت وي خواهد شد.

برچسب ها: اوباما ، سندی ، لغو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.