سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت بي قيدوشرط پادشاهان عرب از شورشيان سوري

شرايط در مرز سوريه-ترکيه پس از کشته شدن تعدادي از شهروندان ترک توسط تجهيزات نظامي سوريه رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تصميم گرفتند از روشي خاص براي وادار ساختن آنکارا به همراهي با بلوک ناتو و اتخاذ تصميمات قاطع استفاده کنند،که اين امر ، موجي از اعتراضات در جامعه ترکيه به دخالت در امور داخلي سوريه در سراسر کشور به راه انداخت.

سايت صداي روسيه افزود: مطبوعات ترک، دائما بحران سوريه را تحت عنوان «بن بست» خطاب مي کنند.

ولاديسلاو تکاچف کارشناس روابط بين الملل گفت:«دولت ترکيه در حمايت هاي خود از نيروهاي اپوزيسيون زياده رويي کرده و امکان برگشت ندارد. کمک هاي عربستان سعودي تنها به شکل مالي و سازماندهي نيروهاست، اما ايالات متحده هيچ اقدام خاصي  در دوره پيش از انتخابات رياست جمهوري، نخواهد کرد.

وي افزود: شورشيان سوريه بدون افزايش حمايت هاي غرب و دول پادشاهي عرب، قادر به ادامه مبارزه و تغيير  شرايط نيستند. اما اين حمايت ها از طرف روسيه و چين تحريم مي شوند.

ولاديسلاو تکاچف اظهار داشت :پس از جنجال مربوط به نشاندن هواپيماي سوريه توسط آنکارا و پيگيري قضيه از طرف مسکو، دولت آنکارا بيش از پيش به همکاري هاي خود در حوزه اقتصادي با روسيه اشاره مي کند. ضمنا، در جامعه ترکيه از احتمال انجام عمليات نظامي در سوريه صحبت چنداني به ميان نمي آيد. در بازي شطرنج اگر طرف مقابل قوي تر باشد، همين رفتار انجام مي گيرد.

آقاي تکاچف گفت: من فکر مي کنم که در پس زمينه بي تفاوتي هاي غرب نسبت به موج بيانات جنگ طلبانه آنکارا، ترکيه موضع خود را تغيير داده و به دنبال راه حلي براي سازش در خصوص مساله سوريه خواهد بود. به عبارتي، مجموعه تاکتيک هاي در هم پيچيده و نامشخص، جاي خود را به موضع گيري دقيق و قابل تحقق خواهد داد. اين مساله هفته آينده و پس از انتخاب رييس جمهور آمريکا کاملا مشخص خواهد شد. همه چيز بسته به اين است که چه کسي انتخاب شود، باراک اوباما يا ميت رامني .

وي افزود: باراک اوباما گفته بحران سوريه فقط از طريق ديپلماتيک قابل حل است، اما سخنان ميت رامني نشان از مسلح کردن شورشيان سوريه دارد، که عملا خاورميانه منفجر خواهد شد. اين تصميم تا حدي نامعقول است، بويژه اگر مدنظر داشته باشيد اين سخنان در سالگرد بحران کارائيب بيان شدند، يعني زماني که دنيا در آستانه يک فاجعه عظيم قرار داشت.
برچسب ها: حمایت ، پادشاه ، شورشی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.