سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داور بخش مستند پنجمين جشنواره ملي فيلم دانشجويي:

نمايش مستندهاي محض در جشنواره مدنظرمان بود

داوران بخش مستند بيشتر بر روي نمايش آثار مستند محض ارائه شده به جشنواره ملي فيلم دانشجويي تاكيد داشتند.

محمد رضا معصوم زادگان، عضو هيات داوري بخش مستند پنجمين جشنواره ملي فيلم دانشجويي در خصوص داوري آثار ارائه شده به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: غالب مستندهاي شركت كرده در بخش داوري، مستند محض بوده و بازسازي شايد تنها در يك يا دو اثر، آن هم در مورد بازسازي يك دوره تاريخي خاص يا يك شخصيت صورت گرفته و اساساً رويكرد جشنواره و تاكيد ما نيز بر مستندهاي محض بوده است.
وي افزود: دانشجويان در فضاي دانشگاهي الفبا و اصول ساخت و توليد اثر را مي آموزند و بر پايه پژوهش و تحقيق جامع اقدام به تهيه اثر مي كنند بر همين اساس توليدات دانشجويي معمولاً برنامه ريزي شده و برحسب پژوهش است.
معصوم زادگان در خصوص بعد اجرايي آثار شركت داده شده در بخش مستند، اظهار داشت: آثار دانشجويي از نظر اجرايي داراي تفاوت هايي با يكديگر بوده است، برخي از دانشجويان با بهره گيري و جلب حمايت هاي مالي و ارائه طرح خود به سرمايه گذاران توانسته اند از تجهيزات بهتر و عوامل توانمندتري در توليد كارشان استفاده كنند كه نتيجه كارشان به طبع از سطح كيفي بهتري برخوردار خواهد بود.
وي افزود: در واقع مهم ترين ملاك ما در ارزيابي آثار توانايي و ظرفيت دانشجويان است چه بسا آثار با كيفيتي كه با كمترين هزينه توسط دانشجويان توليد شده باشد كه داوران به طور حتم آن را تاييد خواهند كرد.
وي در ادامه گفت: يكي ديگر از موضوعاتي كه در بخش داوري مهم است ابتكار، نوآوري و خلاقيت است كه دانشجويان توسط آن بتوانند مخاطب را تا دقايق پاياني فيلم با خود همراه كنند.
وي در خصوص برگزاري اين جشنواره بيان كرد: دستاوردي كه اين جشنواره دارد ميدان دادن به حريفان و ايجاد فضاهاي مشاركتي براي ديده شدن ساخته هايشان است.
معصوم زادگان خاطر نشان كرد: برگزاري جشنواره هاي مختلف همه مستلزم نگاهي هوشمندانه در جهت بالا بردن آثار كيفي است و هم چنين تخصيص بودجه و حمايتهاي دفاتر دولتي يا خصوصي در بخش مستند مي تواند باعث افزايش اين حوزه در عرصه سينما شود./ص
برچسب ها: جشنواره ، ملی ، دانشجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.