سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

همایش در کوچه آفتاب گرامیداشت قیصر امین‌پور

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش در کوچه آفتاب گفت: قیصر امین پور شاعر انقلاب و ارادتمند امام و دغدار شهدا بود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، غلامعلی حدادعادل افزود : امین پور شاعری انقلابی بود که در دلش هوای جبهه و انقلاب می تپید و ارادتمند امام و داغدار شهدا بود .

وی امین پور را روشنفکری متدین و مومن معرفی کرد و ادامه داد :قیصر هم عالم بود هم شاعری بود که هم ذوق ادبی و هنری داشت و هم از دانش ادبی سرشار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قیصر امین پور را استاد تراز اول دانشگاه و شاعر توده های مردم عنوان کرد و افزود : کم اتفاق می افتد شاعری هم دانشگاهی باشد و هم برای توده های مردم شعر بگوید اما امین شاعری بود که در فضای دانشگاهی شعر مردمی می گفت .

وی پاکی و سلامت شخصیت امین پور از ویژگی های بارز او دانست و افزود : قیصر از شاعرانی بود که از آلودگی هایی که گاهی دامن گیر هنرمندان می شود بدور بود .

رئیس فرهنگستان و زبان و ادب فارسی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به شعر و شاعری از دوران درخشش شعر انقلاب گفت و افزود : شعر انقلاب نتنها افول نکرده بلکه درخشانتر شده و روند کنونی نوید درخشش روزافزون شعر انقلاب را می دهد ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.