سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی از کاشان

در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 25 نوع کالای تولیدی از شهرستان کاشان به 33 کشور جهان صادر شده است.

مسئول بخش ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: میزان این کالاها 37 هزار و 627تن به ارزش 163 میلیون و 627 هزار و 500 می باشد که از لحاظ کمّی 54 درصد و از لحاظ کیفی 31 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

محمد سربند رتبه اول و دوم صادرات فرش ماشینی و لوله چدنی از کاشان طی 7 ماهه نخست سال جاری را تاکید کرد و افزود: گلاب و انواع عرقیات ، اجاق گاز، انواع نخ و الیاف،باسکول سنگین،پریفرم و گرانول پی وی سی،پودر صنعتی ، زغال قالب،مواد شوینده،سیمان،ضد یخ،انواع ظروف پلاستیک وآرکوپال،انواع کاشی،کولر آبی،ومفتول مسی ،لنت ترمز و غیره دیگر کالاهای صادراتی این شهرستان طی این مدت است.

وی رتبه اول کشورهای افغانستان و عراق بعنوان مقصد فرش ماشینی این شهرستان را یادآورشد و گفت:آذربایجان، آفریقای جنوبی، ارمنستان ، ازبکستان،استرالیا، امارات، انگلستان، بحرین، برزیل، بلژیک،پاکستان،تاجیکستان،ترکمنستان،ترکیه؛چین،روسیه،زامبیا،ژاپن،ساحل عاج و گرجستان از دیگر کشورهای مقصد صادرات کالاهای تولیدی از شهرستان کاشان است.

به گفتۀ وی، فرش ماشینی 70 درصد از مجموع کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور طی 7 ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

مسئول بخش ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان صادرات کاشان به لحاظ رتبه بندی را در ردۀ 18 استانی عنوان کرد و گفت: کاشان با فعالیت بیش از 1500 واحد تولیدی، موقعیت عالی از نظر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان دارای ظرفیت خوبی در امر صادرات غیر نفتی و رونق اقتصادی منطقه است.

سربند، در پایان راه اندازی بخش واردات گمرک کاشان با توجه به مسیر ترانزیت ریلی و جاده ای محور شمال به جنوب از این شهرستان به دیگر نقاط کشور و فعالیت مراکز صنعتی و تولیدی متعدد در این شهرستان بویژه سایپا کاشان را ضروری دانست و گفت: با راه اندازی این بخش زمینه تسریع و تسهیل در خرید و انتقال مواد اولیه به این مراکز و رونق اقتصادی منطقه فراهم می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.