سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

با شدت گرفتن ظلم و جور علیه مسلمانان روهينگا، یک شاهد عینی وقایع میانمار را نسل کشی برنامه ریزی شده مسلمانان دانسته و آن را بوسنی جدید توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری الشعب، روزنامه انگلیسی "اینديپندنت" این روزها تمرکز خود را بر ظلمی که بوداییان در حق مسلمانان ساکن در روهینگا روا دارند این فاجعه بشری را نسل کشی مسلمانان توصیف کرد.
خبرنگار اعزامی اینديپندنت به میانمار که از شاهدان عینی بسیاری از وقایع بوده اینگونه گزارش داد: منازل مسلمانان توسط بوداییان کاملا آتش زده شده و ماشین های آتش نشانی نیز به جای خاموش کردن آتش، هیزم به خورد آن می دهند تا شعله ورتر شود.
یکی از مسلمانان کوچ کرده از منطقه مذکور گفت: بوداییان بر منازل ما آتش گشودند و وقتی هم که ما سعی در خاموش کردن آن داشتیم با شمشیر به ما حمله ور شده و حمام خون راه انداختند به طوری در محل زندگی ما دیگر هیچ مسمانی باقی نمانده چرا که یا کشته شده و یا کوچ کرده است...
این شاهد عینی افزود: اگر ما هم می ماندیم بی شک کشته می شدیم، آنچه امروز شاهد آنیم درست همان چیزی است که پیشتر در بوسنی رخ داد، این یک "نسل کشی برنامه ریزی شده" علیه مسلمانان است.
اینديپندنت نیز افزود: خشونت بوداییان روز به روز و روستا به روستا در حال شدت است، دیگر مسمانی باقی نمانده، آنان یا کشته می شوند یا با قایقی کوچک به نا کجا آباد رهسپار می شوند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.