سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کارت هوشمند فردا با حضور رئیس جمهور صورت مي گيرد ؛

کارت هوشمند ملی کلیدی برای ورود به دولت الکترونیک

سازمان ثبت احوال کشور در نشستی که امروز برگزار شد به عنوان مرجع اعلام و تصدیق هویت ایرانیان برابر تکلیف قانونی در طول برنامه پنجم طرح کارت هوشمند ملی را اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این کارت فرصتی را فراهم می کند تا افراد به شیوه ای امن از انواع خدمات دولت الکترونیک بهره مند شده و این کارت می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها و کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.
از کاربردهای کارت هوشمند ملی می توان به امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی افراد را نام برد که چنانچه این کارت همه گیر شود به سلامت و اطلاعات پزشکی افراد،‌ کیف پول الکترونیکی و مقدار پول ذخیره شده افراد،‌ یارانه و پرداخت آن، رای گیری الکترونیکی اشاره کرد.
ویژگی های اصلی کارت هوشمند در تیم های کنونی فقط به دو روش برای تصدیق هویت استفاده می شود اما در کارت هوشمند ملی هر سه روش به صورت دریافت کارت، رمز دستی(PIN) و اثر انگشت است هنگام ارائه خدمات الکترونیکی رمز دسترسی و یا اثر انگشت فرد به صورت مجزا دریافت و با مشابه آن در کارت مقایسه می شود تا فرآیند تصدیق هویت انجام شود.
کارت هوشمند فردا با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود
بعد از رونمایی از کارت ملی هوشمند که فردا در حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان ثبت احوال رونمایی می شود تمام زیرساخت ها را آماده کردیم که با استقرار دفاتر پیشخوان آماده قبول دریافت و تعویض کارت ملی به هوشمند به تدریج و در بازده زمانی 1 ساله باشیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد ابراهیم طریقت قائم مقام مجری کارت هوشمند گفت: فرم های کاغذی را در سازمان ثبت احوال حذف کردیم و در بازده زمانی سه ماهه تلاش می کنیم که کل کشور را تحت پوشش دهیم حدود 20 میلیون نفر از مردم عضو شبکه های اینترنتی هستند و این فضا بسیار مورد اهمیت است.
وی افزود: یکی از ضرورت های این فضا بحث شناسایی است ثبت احوال همان گونه که مدیریت شناسایی را به عهده دارد در سال 84 بر اساس مصوبه عالی کشور قابلیت مدیریت درفضای مجازی را هم عهده دار شد.
وی تصریح کرد: بخش اصلی در تولید کارت هوشمند را شامل شده ایم و تغییر محتوا، خدمات و سرویس هایی که ارائه می شود معمولا با پیوند الکترونیک آن شناخته می شود.
طریقت بیان داشت: ماده 46 برنامه 5 ساله بند الف و د عنایت ویژه ای به این موضوع دارد که طی 5 سال به سمت دولت الکترونیک برود تا خدمات را ارزان تر ارائه بدهیم.
طریقت ادامه داد:‌ ابزار و ظرفیتی که بتوانیم به گونه ای تسهیل کنیم و برای حریم خصوصی کارت هوشمند هنرش این است که ظرفیتی بسازیم تا از طریق شبکه اطلاعات ما را وصل کند تا ازهویت ما امکان بهره برداری نداشته باشد. /ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.