سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال بانوان:

قول صعود به جام جهانی را نمی دهم/فعلاً در مورد کی روش صحبت نمی کنم

سرمربی جدید و خارجی تیم ملی فوتبال بانوان در یک نشست رسانه ای صبح امروز سه شنبه 9 آبان پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هلنا مارگیتا کاستا سرمربی جدید و پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان در نشست خبری بارسانه ها گفت: بسیار خوشحالم که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران انتخاب شده ام و امیدوارم رسانه های ایران نیز در این مدت از من حمایت کنند.

*کارنامه مربيگري ام پربارتر است

وی افزود: کارنامه مربیگری ام بسیار پربار تراز کارنامه بازیگری ام بوده است، به عنوان بازیکن در لیگ دسته یک پرتغال سابقه بازی دارم و به عنوان مربی تیم مردان 13 فصل تیم زیر 9 سال تا زیر 16 سال را هدایت کرده ام. 10سال در باشگاه های پرتغال فعالیت داشتم و 2قهرمانی لیگ کسب کرده ام.

کاستا خاطرنشان کرد: مربیگری تیم بانوان (آدی ولوژ) را در لیگ بانوان پرتغال را برعهده داشتم. به عنوان استعداد یاب باشگاه سلتیک و سرمربی تیم فوتبال بانوان قطر رادر 2 عهده دار بوده ام.

*استعداديابي مي کنم

وی در مورد برنامه هایش در ایران گفت: از زمان ورودم به ایران با تماشای فیلم بازی های ملی و باشگاهی در رده های سنی مختلف استعدادیابی را به عنوان گام اول فعالیتم در ایران در نظر گرفته ام.

برنامه ریزی اولیه من پس از آنالیز فیلم ها، همکاری با باشگاه ها است.

*درب تيم ملي به روي بازيکنان مستعد باز است

وی افزود: اردوی تیم ملی را از 20 آبان آغاز می کنیم و قصد داریم از همه استعدادها در این اردو دعوت شده تا از نزدیک برکار آنها نظارت داشته باشیم. اما در این اردو 23 بازیکن قطعی انتخاب نخواهد شد و باید بگویم درب تیم های ملی به روی بازیکنان جدید همیشه باز است.

*فوتبال ايران بالاتر از قطر است

کاستا تصریح کرد: ایران با قطر تفاوت های زیادی دارد. در قطر مجبور بودم از صفر شروع کنم وبه دلایل شخصی نخواستم قرار دادم را با آنها تمدید کنم، اما در ایران استعدادهای خوبی دیده شده و آمده ام تا به رشد فوتبال بانوان ایران کمک کنم.

وی افزود: برای ورود به ایران تقریبا با اکثر مربیان پرتغالی شاغل در ایران مشورت کردم و در گام نخست فرهنگ ایرانی برایم مهم بود و با یک نظر مثبت ایران را انتخاب کردم،  با توجه به حضورم در قطر با فرهنگی بانوان ایرانی متفاوت و بالاتر از قطری ها است و با حرفه ای بودن ایرانی ها نظر مثبتی روی آنها دارم.

*از داشته ها استفاده مي کنم

کاستا گفت: اهل شکایت نیستم و معتقدم باید از داشته هایمان بیشترین استفاده را کرد.به نظر من فوتبال بانوان ایران باید از لحاظ تاکتیکی توسعه یابد و دراین زمینه بیشتر کار کند.

وی افزود: قول نمی دهم تیم ملی فوتبال فوتبال بانوان راهی جام جهانی شود اما قول می دهم با ایران خوب کار کنم و موفق باشم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: در مورد کی روش فعلا صحبت نمی کنم اما دوست دارم اطلاعات زیادی از فوتبال ایران از طریق مشورت با همه مربیان باشگاهی و شاغل کسب کنم به نظر من  هر کشور فرهنگ فوتبالی خاص خود را دارد.

*در مورد دستيارانم با شجاعي مشورت مي کنم

وی تصریح کرد: قبلا از اعلام نهایی دستیارانم در تیم ملی نمی توام نام آنها را اعلام کنم و حتما در این زمینه با شجاعی و سایر مرباین مشورت خواهم کرد.

سرمرب خارجي تيم ملي بانوان با اشاره به قرعه کشی تیم ملی بانوان در مسابقات مقدماتی آسیا گفت: تایلند در گروه ایران بارنکینگ بالایی حضور دارد و امیدوارم در رویارویی با ایران روز خوبی نداشته باشد. آ آنالیز شیوه بازی تیم مشکلات تیم را بررسی می کنیم.

کاستا تأکید کرد: استعداد یابی را فقط برای یک رده انجام نمی دهم. اگر یک بازیکن وضعیت خوبی در فوتبال و فوتسال داشته باشد با نظر وی تیمش انتخاب می شود در این مورد سرمربی تیم ملی فوتسال نیز نظر مخالفی نداشت./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.