سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت در مراسم بهره برداري از شبكه ملي سلامت:

رصد تخت‌هاي خالي بيمارستانها با شبكه ملي سلامت/تجهيز نيمي از مراكز درماني به اين شبكه تا پايان سال

با حضور وزير بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي شبكه ملي سلامت به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دكتر مرضیه وحید دستجردی در اين مراسم با اشاره به اين كه با افتتاح اين شبكه باری از دوش وزارت بهداشت برداشته شده است،‌اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و آمار کار را به دست جوانان سپرده‌ایم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم و از وضعیت نابسامانی که سه سال پیش داشتیم بهبود صددرصدی حاصل شده است.

وي با بيان اين كه به شدت نیازمند شبکه ملی سلامت هستیم،‌ گفت:‌ بین سال‌های 75 تا 90 ظرف 15 سال تنها 2 هزار و 100 مرکز درمانی از طریق ایتنرنت و با مشکلات آن با هم متصل شده بودند.

دكتر دستجردي ادامه داد: با شبکه ملی سلامت می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌ها را در کشور رصد کنیم و دیگر بیماری در بیمارستان با جواب نبود تخت خالی مواجه نمی‌شود و به این ترتیب مشکل مذکور را نیز رفع خواهیم کرد.

وزير بهداشت تصريح كرد: در پرونده سلامت الکترونیک باید بیش از 40 سؤال از مردم بپرسیم، حال اگر قرار باشد این شبکه روی اینترنت قرار بگیرد، مشکلاتی از جنبه سرعت و امنیت اطلاعات پیش رو خواهیم داشت که با راه‌اندازی شبکه ملی سلامت در بستر پهنای باند داخل، این نگرانی‌ها از بین رفته است.

وي خاطرنشان كرد: امیدواریم تا پایان امسال، بیش از نیمی از مراکز درمانی را بتوانیم به شبکه ملی سلامت متصل کنیم.

دكتر دستجردي در ادامه با اشاره به تخت هاي خالي موجود در كشور ابراز داشت: هم‌اکنون در کشور مشکل تخت خالی وجود دارد، با این شبکه می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌هارا رصد کنیم و دیگر بیمار در بیمارستان‌ها معطل تخت خالی نمی‌شود و مشکل تخت خالی در کشور حل می‌شود؛ از این رو، شبکه ملی سلامت به استقلال سلامت کشور کمک خواهد کرد.

وزير بهداشت اظهار داشت:‌ هم‌اکنون بیش از 110 خدمت در وزارت بهداشت به صورت الکترونیک انجام می‌شود در حالی که قبلاً یک پرسش و پاسخ کاغذی 45 روز طول می‌کشید امروز هیچ کاغذی بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت و درمان رد و بدل نمی‌شود. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.