سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسيان با اشاره به تقدير از برترين رسانه در جشنواره فيلم فجر:

حذف برخي بخش ها و كاهش جوايز در جشنواره امسال/ تأكيد بر "اقتصاد مقاومتي" مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري در جشنواره سي و يكم

برخي از بخش ها و تعدادي از جوايز براي ارتقاي سطح كيفي سي و يكمين جشنواره فيلم فجر و همچنين خاص تر شدن سيمرغ ها انجام مي پذيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، امروز صبح در تالار ايوان شمس محمدرضا عباسيان دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر در اولين نشست خبري اين جشنواره گفت: سينما به عنوان مهمترين شاخصه فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و پرافتخارترين ملاك فرهنگي پس از انقلاب محسوب مي شود و پيشاني فرهنگي ما در ارتباط هاي داخلي و خارجي كشور است.
وي افزود: جشنواره فيلم فجر نيز به دليل اهميت بسيار زياد سينما يكي از مهمترين رويدادهاي فرهنگي و هنري در كشور محسوب مي شود، برگزاري اين جشنواره در حد و اندازه سينماي ايران و سينماگران و همچنين مردم و رويداد بزرگ دهه فجر مسئوليتي جدي و بسيار سختي را بر روي دوش ما گذاشته است.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: ما به عنوان خادمان سينماي ايران، با تمام تلاشمان براي هر چه بهتر رقم خوردن اين اتفاق بزرگ فرهنگي گام برمي‌داريم و پيشاپيش از همدلي و كمك سينماگران براي برگزاري هر چه باشكوه تر اين جشنواره سپاسگزاريم.
عباسيان در مورد بخش اصلي جشنواره تصريح كرد: مسابقه سينماي ايران با نام "سوداي سيمرغ" به عنوان بخش اصلي جشنواره مشابه سال گذشته برگزار مي‌شود اما دو سيمرغ مربوط به جايزه ويژه دبير و فيلم نامه اقتباسي به دليل كاهش حجم جوايز و به دنبال آن بالا بردن شان سيمرغ و هم چنين جلوگيري از طولاني شدن زمان از اين بخش حذف شده است.
وي ادامه داد: بخش خارج از مسابقه به خاطر حفظ شان سيمرغ نيز حذف خواهد شد و فيلم هاي دست اندركاران برگزاري جشنواره و يا هيئت انتخابي در همان بخش شوراي سيمرغ به نمايش درخواهد آمد اما به دليل حضور صاحبان فيلم ها در مسندي از جشنواره اين آثار داوري نخواهد شد.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: بخش "نگاه نو" به عنوان بخشي براي فيلم اولي ها نيز دچار تغييراتي شده است و همه آثار ساخته شده با اين عنوان به بخش مسابقه راه پيدا نخواهند كرد در واقع هيئت انتخاب 11 اثر از فيلم هاي رسيده به اين بخش را با داوري انتخاب مي كند و در بخش جوايز آن نيز 4 ديپلم افتخار براي بازيگران حذف شده و تنها سيمرغ بلورين بهترين بازيگر، بهترين كارگرداني و جايزه ويژه هيئت داوران به فيلم برگزيده داده مي شود.
عباسيان بيان داشت: در بخش "سينما حقيقت" يا همان فيلم هاي مستند بلند نيز تنها 11 اثر وارد بخش مسابقه خواهند شد و زمان فيلم ها نيز به 60 دقيقه كاهش پيدا كرده است و همانند بخش نگاه نو تنها سه سيمرغ جايزه داده خواهد شد و 3 ديپلم افتخار براي اين بخش نيز براي بالا بردن كيفيت جشنواره حذف مي شود.
وي عنوان كرد: بخش بين الملل جشنواره امسال نيز با اتفاقاتي جديدي روبرو مي شود و در نخستين گام نام سايت جشنواره از فجر فستيوال به فجر فيلم فستيوال تغيير پيدا كرده و همچنين سايت ايراني و انگليسي با رويكرد تازه اي راه اندازي شده و براي بازار فيلم نيز به طراحي يك سايت مجهز براي ثبت نام آنلاين كمپاني ها براي فروش فيلم هايشان دست زده ايم.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر تصريح كرد: تلاش هاي جدي براي ميزباني از خريداران علاقه مند به فيلم هاي ايراني و همچنين تلويزيون هاي كشورهاي ديگر براي خريد آثار ايراني در جهت رشد و ارتقا سينماي ايران شده است.
عباسيان اظهار داشت: در بخش بين الملل با توجه به رياست ايران بر جنبش غير متعهدها نيز با همكاري وزارت امور خارجه تصميم به گردهم آوردن فيلمسازان و هنرمندان كشورهاي عضو اين جنبش در اين جشنواره شده است و تمام تلاشمان را براي برپايي نشست اين جنبش همزمان با اين رويداد بزرگ خواهيم كرد.
وي افزود: دريافت فيلم هاي بخش بين الملل نيز تاكنون با توجه به باقي ماندن زمان يك ماهه به پايان يافتن مهلت دريافت چشمگير بوده است و در حال حاضر 100 فيلم از 50 كشور جهان به جشنواره براي بخش بين الملل رسيده است.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: نمايش سه بعدي در جشنواره فيلم فجر امسال از يك سالن به سه سالن و از 5 فيلم به 10 فيلم ارتقا پيدا خواهند كرد و هر روز از جشنواره شاهد يك فيلم سه بعدي جديد بر روي پرده نمايش خواهيد بود.
عباسيان بيان داشت: بخش "جلوه گاه شب" نيز به عنوان بخش نمايش فيلم هاي كشورهاي آسيايي نيز حذف مي شود زيرا كه در بخش سينمايي سعادت كه مربوط به مسابقه فيلمسازان جهان اسلام است به طور تقريبي تمام كشورهاي آسيايي پوشش داده مي شوند و به همين خاطر سه كشور كره، ژاپن، چين را نيز در همان بخش بين الملل يا همان جام جهان نما قرار داده ايم .
وي تصريح كرد: جايزه "بيرق طلائي" در بخش سينمايي سعادت نيز داده خواهد شد و مسابقه مواد تبليغاتي و اطلاع رساني سينماي ايران نيز با تبديل شدن دو ديپلم افتخارش به سيمرغ كار خود را با سه سيمرغ در بخش هاي بهترين عكس، تيزر و طراحي پوستر دنبال مي‌كند.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر بيان داشت: دريافت فرم هاي شركت در جشنواره تا دوم اذرماه و تحويل نسخه ابتدايي فيلم  هاي بخش مسابقه براي بازبيني تا دوم دي ماه و زمان تحويل نسخه نهايي اثر تا 21 دي ماه است.
عباسيان تصريح كرد: بخش اقتصاد مقاومتي با توجه به شرايط اقتصادي موجود و همچنين فرمايشات مقام معظم رهبري به شدت و با جديت در جشنواره‌ي امسال پيگيري خواهد شد و تمام تلاشمان را در راستاي برگزاري جشنواره به بهترين شكل و بهترين كيفيت با حداقل هزينه ها انجامن خواهيم داد.
وي ادامه داد: تلاش جدي در بحث نمايش هاي جشنواره نيز صورت گرفته است و تمام نمايش ها به صورت ديجيتال حتي در مراكز استان در طول برگزاري جشنواره صورت خواهد گرفت به همين جهت هيچ نسخه 30 ميليمتري را براي نمايش آماده نخواهيم كرد.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: نقش رسانه ها با توجه به تاثيرگذاري آنان در سينما امسال از ديد جشنواره پنهان نخواهد ماند و رسانه ها به عنوان جريان سازهاي اصلي سينماي ايران در جشنواره سي و يكم مورد تقدير قرار خواهد گرفت و به كارآمدترين رسانه ها در رشد و توسعه سينما، جايزه تعلق مي گيرد.
وي ادامه داد: اسداللهي خزانه دار و مشاور، جباري مدير اجرايي، سيمانيان مدير دبيرخانه،‌ احمديان مدير برنامه ريزي، مهدي حقيقي مدير استان ها، سعيد الهي مدير بخش تجلي اراده ملي، پيرو مدير بخش اقلام تبليغي، عليزاده مدير امور نمايش و پشتيباني و فني، فرجي مدير سالن هاي نمايش، اميرحسين سياح مدير تبليغات، اكبرپور مدير پشتيباني، اشراقي مدير اداري و مالي، اميرعلي سياح مدير انفورماتيك، سياوش حقيقي مدير بخش مستندسازي و اسدزاده مدير آماده سازي فني اين جشنواره هستند.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: احتمال در اختيار نداشتن برج ميلاد براي صرفه جويي در هزينه ها براي ميزباني از جشنواره وجود دارد و افتتاحيه 11 بهمن در تالار وحدت و اختتاحيه بخش بين الملل 16 بهمن و بخش ملي 22 بهمن صورت مي پذيرد.
عباسيان در مورد حضور برلين 7- تصريح كرد: برلين 7- به عنوان يكي از توليدات موسسه رسانه هاي تصويري در صورت تشخيص هيئت داوران براي حضور در بخش مسابقه جشنواره مانعي نخواهد داشت همچنين ساخت اين فيلم به من به طور كامل ارتباطي ندارد.
وي افزود: جليل عرفان منش تمام تلاش خود را براي آن كه فيلم هايي كه در جشنواره پروانه نمايش مي‌گيرند حق استفاده از اين پروانه نمايش را براي اكران فيلم هايشان در خارج از جشنواره را داشته باشند را با توجه به اختلافات اخير ايجاد شده انجام خواهد داد.
در ادامه اين نشست يزدان عشيري مدير روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر گفت: به زودي نشستي را در رابطه با جشنواره با مديران و سردبيران رسانه هاي فعال در زمينه سينما خواهيم داشت و نظرات آنان را در خصوص چگونگي برگزاري اين جشنواره براي بهتر شدن جويا خواهيم شد.
وي افزود: علاوه بر كتاب فيلم شناخت، كتاب مرور سي دوره جشنواره نيز به همت مسعود نجفي در اين دوره از جشنواره وجود خواهد داشت و همچنين پايگاهي براي رصد اخبار جشنواره فيلم فجر نيز در نظر گرفته شده است.
عشيري تصريح كرد: ما و اداره كل رسانه هاي خارجي وزارت ارشاد با رويكرد بيداري اسلامي قصد داريم با انعكاس خبري در شبكه هاي منطقه اي و جهان، فيلم هاي وزين در اين مورد را نيز در اين جشنواره مورد توجه بيشتري قرار دهيم.
/ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.