سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

90 درصد از اراضی محدوده سد گتوند تملک شده است

در حالیکه هنوز هم اعتراضاتی به تملک اراضی در محدوده سد گتوند از سوی روستائیان صورت می گیرد، اما معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا از تملک 90 درصد اراضی محدوده سد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمدحسین معنوی فر اظهار کرد:  فرآیند تملک اراضی محدوده سد، پیش از آبگیری سد آغاز شد و براین اساس به همه منازل مسکونی و اراضی کشاورزی که با آبگیری سد غرق می شوند، خسارت تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه خسارت پرداختی شامل آندسته ساختمان هایی است که پیش از در ج آگهی در روزنامه ها، ساخته شده بودند، افزود: براساس قانون از زمان خاصی که آگهی در روزنامه‌ های محلی درج می ‌شود دیگر هیچ ساخت و سازی در روستاها پذیرفته نیست و به این دلیل هر ساخت و سازی که پس از این زمان باشد غیرقانونی و غیرمجاز محسوب و غرامت دریافت نمی کند.
 
معنوی فر با بیان اینکه تمامی روستاها و اراضی که واجد شرایط دریافت خسارت هستند، شناسایی شده اند، افزود:
100 درصد روستاهایی که در فاز نخست آبگیری سد گتوند به زیر آب رفتند، از طرف شرکت مدیریت منابع آب و نیروی کشور تملک شده و خسارت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در حدود 90 درصد اراضی و روستاهای محدوده سد به صورت کامل تملک و خسارت آنها پرداخت شده، اظهار کرد: تلاش شده تا فرآینده تملک اراضی به شکلی صورت گیرد که هیچ حقی از افراد ضایع نشود.

معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا هر گونه اهمال در پرداخت خسارت را رد کرد و گفت: براساس قوانین تملک اراضی، بهای املاک مورد نظر توسط یک گروه سه نفره متشکل از کارشناس رسمی دادگستری، یک نفر به انتخاب مردم و یک نفر به انتخاب دستگاه خریدار و یک نفر هم مرضی الطرفین تعیین می شود.

وی افزود: تنها مشکلاتی مربوط به هشت خانواده از اهالی روستای آب ماهیک و گلزاری وجود دارد که این خانواده ها حاضر به فروش املاک به قیمت کارشناسی نشده اند و درخواست مبالغی بیش از رقم کارشناسی را دارند.

معنوی فر تصریح کرد: در این راستا مراتب با حضور مردم در نشست فرمانداری شهرستان لالی مطرح و در حال حاضر رسیدگی به این موضوع به دادگستری ارجاع داده شده است تا پس از طی مراحل قانونی این منازل نیز تملک شوند.

وی یادآور شد: درخصوص اسکان مردم نیز نشستهای متعددی با حضور مردم و مقامهای محلی برای ساخت شهرک جایگزین برگزار شد که تصمیم ساکنان بر ترک منطقه و دریافت غرامت بوده است.

معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا همچنین قطع عمدی آب و برق روستاها را تکذیب کرد و گفت: قطع برق تنها در محدوده دریاچه سد و به جهت جلوگیری از انتقال برق فشار قوی از طریق آب و برق گرفتگی اهالی صورت گرفته است./س
 

 
برچسب ها: تملک ، اراضی ، گتوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.