سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

افزایش سرمایه گذاری خارجی دغدغه اصلی دولت است

معاون مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری ایحاد فرصتهای رقابتی و افزایش سرمایه گذاری خارجی را دغدغه اصلی دولت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کوروش طاهری فر  در دیدار با فعالان اقتصادی استان اردبیل گفت: اهداف اصلی ما در بهبود اقتصاد کشور ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه رشد و تثبیت سرمایه گذاری در دو بعد کلان و خرد لازمه رشد و شکوفایی است افزود: ما باید با توسعه سرمایه گذاری خارجی حلقه های مفقود تکنولوژی را پیدا کرده و در بومی کردن آن تلاش کنیم.

معاون مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی را ضروری دانست و گفت: ایران در پیوستن به این سازمان با مخالفت کشورهای دیگر روبه رو است ولی اگر این امر تحقق یابد با توجه به وضیعت نامطلوب کشور در بخش تولید، دچار مشکلات بزرگی می شویم.

طاهری فر افزود: از آنجا که قیمت تمام شده محصولات ما بیشتر است صنایع ما قدرت رقابت با صنایع مشابه را نخواهد داشت و قرار گرفتن در محیطی که هیچ حمایتی نمی شود سبب شکست می شود.

وی با بیان اینکه وارد شدن به سازمان تجارت خارجی از طریق افزایش سرمایه گذاری خارجی میسر است، گفت: دولت باید محیط را برای ورود سرمایه گذار و ارز به کشور فراهم کند.

به گفته معاون مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری در محیط خرد بنگاهها نیاز به تکنولوژی جدید دارند تا بتوانند در بازار رشد کنند و دولت نیز برای این کار باید بسترهای لازم را فراهم کند.

طاهری فر افزود: دلیل اینکه چین در همه جا بازار دارد و هر جا محصولات چینی عرضه می شود این است که متناسب با ظرفیت بازار تولید می کنند در حالی که در بیشتر صنایع کشورمان ظرفیت تولید بیش از نیاز است./س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.