سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان امسال در 25 دانشگاه علوم پزشکی کشور

طرح پزشک خانواده تا پایان امسال در 25 دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مازندران نخستین استان در اجرای این طرح به شمار می رود.

میرزایی با اشاره به اینکه این طرح در مازندران در 3 طرح اجرا می شود افزود :در این طرح بیش از 2 میلیون و 20 هزا نفر از جمعیت استان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرشماری شدند و بیش از 900 هزار نفر نیز پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

وی به تجهیز مراکز مجری این طرح اشاره و تصریح کرد:مراجعه کنندگان در ویزیت پایه 330 سوال درباره وضعیت سلامت جسمانی خود پاسخ می دهند.

به گفته وی در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع ویزیت پزشک عمومی و دارو رایگان ، هزینه ویزیت ارجاع به متخصص هزارو 55تومان دربیمارستان دولتی 5 رصد هزینه و در بخش خصوصی 30 درصد هزینه پرداخت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به طرح 2 ساله ویزیت پایه گفت: برای همه کسانی که در این طرح شرکت کردند کارت سلامت ایرانیان صادر می شود.

میرزایی افزود: پایگاههای پزشک خانواده شهری از ساعت 8 الی 12 ظهر و عصرها از ساعت 16 الی 20 شب آماده خدمات رسانی هستند و در ساعات غیر از این به ازای هر 3 مرکز ، یک مرکز کشیک تعریف شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ، 280 پزشک عمومی ، 300 متخصص، 25 داروخانه و 250 پاراکلینیک در مازندران طرف قرارداد هستند و بر اساس این طرح افرا فاقد بیمه با هزینه ای اندک از سوی بیمه سلامت ایرانیان زیرپوشش قرار گرفتند.

به گفته وی تمامی مطالبات بخش های درمانی تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است و اعتبار ماههای ابان، آذر و د این مجموعه ها نیز به حساب بخش هایی که طرف قرارداد با پزشک خانوار شهری بودند واریز شده است./س

برچسب ها: اجرا ، پزشک ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.