سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افتتاح یکی از مدرن‌ترین پل‌های کابلی جهان در مشهد

سخنگوی شهرداری مشهد گفت: یکی از منحصربه‌فردترین و مدرن‌ترین پل‌های کابلی جهان از نظر معماری همزمان با عید سعید غدیرخم در مشهد افتتاح خواهد شد

علی حامد مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهارکرد: پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) از نوع پل‌های خود ایستای ترکه‌ای است که شکل پیلون‌های آن حتی در جهان هم نمونه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: پیلون‌ها دارای قوس بوده و همچنین عرشه پل هم به گونه‌ای طراحی شده که قوس قائم و افقی به خود گرفته است.

سخنگوی شهرداری مشهد از افتتاح این پل در عید غدیر خبر داد و افزود: این پل کابلی، چهارمین پل کابلی کشور محسوب می‌شود که برای احداث آن 14 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کل طول پل روگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) 800 متر است که 200 متر میانی آن بخش کابلی پل بوده و عرض پل 24 متر شامل دو باند رفت و برگشت است.

به گفته حامدمقدم تعداد کابل‌های بکار رفته در احداث پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام‌حسین(ع) 48 دسته 25 تایی است و طول کل کابل‌های مصرفی حدود 42 کیلومتر بوده است.

وی همچنین با یادآوری از کل پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه عظیم در مشهد در چند بخش شامل زیرگذر، همسطح و روگذر از اردیبهشت سال 89 آغاز و در فاز اول زیرگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) به طول 1000 متر در کمتر از 11 ماه به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پل رو گذر شامل بخش بتنی و کابلی و رمپ های خاک مسلح در سال 90 آغاز و پس از 15 ماه تکمیل و آماده بهره‌‍‌‌‌برداری شده است.

به گفته وی هزینه اجرای کل پروژه را 37 میلیارد تومان بوده که تمامی آن از محل اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد تامین شده است.

حامدمقدم همچنین اعلام کرد اجرای این پروژه از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده و کلیه مراحل طراحی نظارت و اجرای پروزه توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام گردیده است.

برچسب ها: برزگترین ، پل ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.