سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اجرای قوانین بین المللی بهداشت از انتشار بیماری ها جلوگیری می كند

رییس مركز بهداشت استان خوزستان گفت: اجرای قوانین بین المللی بهداشت (IHR)،از انتشار بیماری ها جلوگیری می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،دكتر 'شهرام رفیع' به قوانین بین المللی بهداشت (IHR) اشاره كرد و اظهار داشت: جلوگیری از صدور و ورود بیماری های خطرناك از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

وی افزود: برای اجرای این مقررات، مشاركت كلیه همكاران نظام بهداشت ودرمان در دانشگاههای كشور ضروری است.

رفیع با بیان اهمیت گزارش دهی بیماری از سوی مراكز بهداشتی درمانی و بیمارستانها تصریح كرد: بروز فاجعه های انسانی درپی اعلام نكردن به موقع بیماری ها و هشدار نسبت به طغیان بیماری در یك منطقه رخ می دهد.

رییس مركز بهداشت خوزستان افزود: هر چه تشخیص طغیان یك بیماری سریعتر باشد، می توان اقدامات كنترلی را به موقع آغاز كرد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی برای ادارات و سازمانهای مختلف معنای متفاوتی دارد در زمینه بهداشت و درمان كاهش هزینه های درمانی و پیشگیری از بیماری ها و مرگ و میر افراد بوسیله جلوگیری از طغیان بیماری به معنای اقتصاد مقاومتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: هم اكنون مجموعه های درمانی بیمار محور هستند و با مراجعه ی بیمار، به بررسی وضعیت او و علل بروز بیماری می پردازند و درمان بیمار هدف مجموعه است.

دكتر 'ساسان موگهی' افزود: درسیستم بیمار محوری، درمان بیمار اهمیت دارد اما علت اصلی بروز بیماری و منشا بیماری بررسی نمی گردد.

وی با اشاره به اینكه مجموعه های درمانی باید سلامت محور شوند گفت: با سلامت محور بودن سیستم، به منشا بیماری وعلل اصلی بروز بیماری اهمیت داده می شود كه علاوه بر كاهش هزینه های درمانی، باعث كاهش افراد در معرض خطر می شود./س


برچسب ها: اجرا ، بهداشت ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.