سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد ديده‌بان حقوق بشر از سركوب مخالفان در عربستان

سرکوب و شکنجه مخالفان در عربستان سعودي ، صداي سازمان ديده بان حقوق بشر را نيز در آورده است و اين سازمان اگرچه لحنش در مقابل رژيم آل سعود ملايم است اما به اقدامات سرکوبگرانه آن واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اشاره به اين مطلب افزود  در حاليکه مسلمانان در حال به جاي آوردن مناسک حج هستند حکومت آل سعود به تعقيب و شکنجه کساني که حقوق مشروع خود را خواستارند ادامه مي دهد .

سازمان ديده بان حقوق بشر از حکومت آل سعود خواست تعقيب قضايي شهروندانش را به سبب مشارکت در اعتراضات مسالمت آميز متوقف کند .

جئو استورک معاون مدير اجرايي در بخش خاورميانه و شمال آفريقا در اين سازمان گفت حکومت عربستان به جاي چاره انديشي براي مشکلاتي که تظاهرکنندگان به سبب آن تظاهرات مي کنند از نظام قضايي خود براي مجازات آنها استفاده مي کند.

استورک گفت اين مجازات بخشي از تلاشهاي گسترده تر براي هدف قرار دادن و تنگ کردن عرصه بر همه فعالان در سراسر عربستان از جمله در رياض است .

سازمان عفو بين الملل خاطر نشان کرد هيئت تحقيق و دادستاني کل عربستان نوزده مرد شرکت کننده در تظاهرات را به تحريک به هرج و مرج و فتنه و تجمع غير قانوني متهم کرده است . پانزده نفر از اين نوزده نفر به زندان بين سه تا پانزده روز و تحمل ضربات شلاق بين پنجاه تا نود شلاق محکوم شده اند.

قرار است چهار نفر باقيمانده نيز محاکمه شوند.

ديده بان حقوق بشر از عربستان خواسته است دادگاه کيفري را منحل کند . عربستان از اين دادگاه براي تعقيب مخالفان اهل مسالمت استفاده مي کند .

اين سازمان تأکيد کرده است عربستان قوانين کيفري روشني ندارد و اين نقض اصول حقوق بشر سازمان ملل متحد است .

درخواست سازمان ديده بان حقوق بشر در مقايسه با شدت سرکوبها و شکنجه تظاهرکنندگان توسط رژيم آل سعود بسيار ملايم است. تظاهرکنندگان به دنبال آن هستند که حد اقل حقوق خود دست يابند .

برچسب ها: سرکوب ، حقوق ، بشر ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.