سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيا دخالت در حمله به اسلحه سازي سودان را تکذيب کرد

به گزارش يک روزنامه سوداني، آژانس اطلاعات مرکزي امریکا (سيا) اعلام کرده است که در حمله اسرائيل به کارخانه اسلحه‌سازي در خارطوم، پايتخت سودان دخيل نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، برپايه گزارشي که روز دوشنبه در يک روزنامه محلي منتشر شد، ديويد پترائوس، رئيس سازمان سيا مدت کوتاهي پس از اين حمله با صالح الطيب، معاون رئيس اطلاعات سودان تماس گرفت و گفت که کشورش نقشي در اين واقعه نداشته است.

احمد بلال عثمان وزير فرهنگ و اطلاعات سودان در تاريخ ۲۴ اکتبر اعلام کرد ۴ هواپيماي جنگنده اسرائيلي يک کارخانه اسلحه‌سازي را در خارطوم پايتخت اين کشور هدف قرار داده و منجر به کشته شدن دست کم ۲ تن شدند.

صدها تن از مردم سودان در اعتراض به حمله هوايي به اين کارخانه اسلحه‌سازي در خارطوم تظاهرات برگزار کردند. آنان بر ضد رژيم اسرائيل و امريکا شعارهايي همچون «مرگ بر اسرائيل» و «اسرائيل را از روي نقشه حذف کنيد» سر دادند.

اين در حالي است که صالح الطيب گفت که امريکا با وجود انکار در دخالت مستقيم در اين حمله ممکن است رژيم اسرائيل را تحت فشار قرار داده باشد.

احمد بلال عثمان وزير فرهنگ و اطلاعات سودان در تاريخ ۲۸ اکتبر اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده از سوي کارشناسان حاکي از آن است که سلاح‌هاي به کار گرفته شده در حمله به کارخانه يارموک ساخت رژيم اسرائيل بوده است.

سودان از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است تا اقدام اسرائيل در نقض تماميت ارضي اين کشور و بمباران کارخانه اسلحه‌سازي را محکوم کند.

اسرائيل تا کنون درباره اين حادثه اظهار نظر نکرده است. ايهود باراک وزير امور نظامي اسرائيل نيز در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص اين حمله گفت: «من در رابطه با اين موضوع چيزي براي گفتن ندارم».
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سیا ، سودان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.