سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندي تا 45 ميليارد دلار به اقتصاد آمريکا آسيب مي زند

بر اساس برآوردهاي اوليه، طوفان مهيب سندي بين 35 تا 45 ميليارد دلار به اقتصاد آمريکا لطمه مي زند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، طوفان سندي موجب بسته شدن بازار بورس نيويورک به مدت دو روز پياپي شده درحالي که حمل و نقل عمومي و بانکهاي بزرگ و مهمترين مراکز تجاري نيز در اين مدت فعاليت خود را به شدت محدود کرده اند اين درحالي است که يک چهارم از فعاليتهاي اقتصادي کشور در نيويورک متمرکز است. همه اين تعطيلي ها هزينه هاي سنگيني براي اقتصاد کشور برجا گذاشته است .
به علاوه خسارات ناشي از طوفان سندي در آمريکا پانزده ميليارد دلار برآورد شده است در حالي که بر اساس برآوردهاي اوليه، هزينه اين طوفان سي و پنج  تا چهل و پنج ميليارد دلار  براي اقتصاد آمريکا  خواهد بود.
عمليات بازسازي خسارات ممکن است بين پانزده تا بيست ميليارد دلار براي اقتصاد درآمد داشته باشد و در نهايت هزينه نهايي خسارت براي اقتصاد آمريکا ممکن است در حد دوازده ميليارد دلار باقي بماند.
بر اساس تازه ترين گزارشها از نيويورک بخشي از نيويورک زير سيل فرو  رفته است . وزش شديد بادها در جنوب منهتن خسارات مالي قابل توجهي برجا گذاشته و برق محله هاي اطراف وال استريت و  محله چيني ها به کلي قطع شده است.
سطح آب در برخي مناطق نيويورک تا چهار و نيم متر بالا آمده است. در جنوب منهتن خودروهايي شناور شده اند و آب برخي از ايستگاههاي مترو را فرا گرفته است. از کار افتادن ژنراتورهاي برق يکي از بيمارستانهاي نيويورک نيز موجب تخليه بيماران آن به  ديگر بيمارستانها شده است.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.