سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی:

نمی گذاریم رسانه های مکتوب تعطیل شوند

«مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی» روز گذشته دوشنبه 8 آبان در برنامه «فرهنگ و جامعه» رادیو فرهنگ که به صورت مستقیم از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات پخش می شود حضور پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، پدرام پاک آئین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در برنامه «فرهنگ و جامعه» گفت: «خوشحال هستم که استقبال مردم از نمایشگاه مطبوعات استقبال گرمی بوده و این اتفاق مبارکی است. همچنین رسانه ها نیز حضور حداکثری داشته اند. حدود 1300 نشریه به نمایشگاه امسال آمده اند که بخشی از آنها را نشریات استانی و محلی تشکیل می دهند. این دو استقبال باعث دلگرمی و خوشحالی همه دست اندرکاران شده است.»
وی افزود:« امسال فقط به راه اندازی غرفه بسنده نشده و نمایشگاه را محملی برای هم اندیشی درباره رسانه تعریف کردیم. حتی مثل نمایشگاه کتاب، بن خرید اهدا می کنیم تا کسانی که قصد خرید از مطبوعات را دارند بتواند به هدف خود برسند. این تسهیلات به نوعی کمک به نشریات نیز هست. حضور چهر های خبرساز رسانه ای و برگزاری نشست هایی با آنها از دیگر برنامه های ما بوده که خوشبختانه در حال برگزاری است.»
پاک آئین همچنین در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به سوالی درباره رقابت رسانه های مکتوب و اینترنتی گفت:« این رقابت اتفاق دیرینه ای بوده و بحث های زیادی حول آن شده است ولی من معتقدم نمی توان رسانه های مکتوب را تعطیل کرده و همه چیز را در اینترنت خلاصه نمود. کارکرد این دو نوع رسانه باید متفاوت باشد و روزنامه ها باید از خبررسانی به سمت تحلیل بروند. ما هم وظیفه داریم که به بقای رسانه های مکتوب یاری برسانیم و نمی گذاریم که به خاطر کاغذ رسانه های مکتوب تعطیل شوند. در همین راستا برای کمبود کاغذ یارانه تخصیص داده شده و 20 درصد ارزانتر از قیمت داخلی فروخته می شود. تعرفه واردات کاغذ هم قطع شد. همچنین در اقدامی دیگر، تعرفه آگهی های دولتی را سه برابر کردیم تا درآمد بیشتری نصیب رسانه ها شود حتی آگهی های مطبوعاتی از مالیات معاف شدند. پرداخت یارانه نقدی هم از دیگر اقدامات همکاران ماست.»
برنامه«فرهنگ و جامعه» هر روز ساعت 12 از مصلی تهران به صورت زنده برای شنوندگان رادیو فرهنگ پخش می شود. دیگر ویژِه برنامه رادیو فرهنگ«پیشخوان» است که عصر روز گذشته ساعت 17 به روی آنتن رفت. در این برنامه با فعالان رسانه ای حوزه کودک و نوجوان بحث و گفت وگو شد و خبرهای نمایشگاه مطبوعات مورد بررسی قرار گرفت. مهمان ویژه این برنامه نیز مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه نگاران ایران بود که به تشریح فعالیت های سرا در این نمایشگاه و نیز در سطح استان ها پرداخت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.