سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنگری دروس کارشناسی ارشد دریا در دانشگاه خرمشهر

بازنگری دروس کارشناسی ارشد دریا در دانشگاه خرمشهر صورت و به زودی بايد اجرا شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌ احمد سواری، عضو هئیت علمی دانشگاه خرمشهر در نشست مدیران گروه ها و روسای کمیته های برنامه ریزی آموزش عالی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: دو حوزه علوم زیستی دریا، فیزیک دریا از قدیمی ترین حوزه ها به شمار می آیند که اولین دانشجوی این حوزه در سال 70 در دوره کارشناسی ارشد بوده و بعد از این دوره مدتی این حوزه ها تعطیل بوده و تقریبا 2 سال پیش تاکنون مجوز جدید به این حوزه داده شده بود.

وی افزود: برنامه هایی که در این 2 سال اخیر تاکنون در این دانشگاه مصوب شده عبارتند از بر عهده گرفتن و مجری کارشناسی ارشد دریا خرمشهر، مجری کارشناسی ارشد محیط زیست دریا، مجری کارشناسی ارشد اقیانوس دریا بوده است.

سواری تصریح کرد: بازنگری دروس کارشناسی ارشد و سایر رشته ها در این دانشگاه صورت گرفته و به زودی لازم الاجرا است چنانچه بالغ بر 25 نفر از اساتید دریا برای بازنگری این دروس دعوت شده اند.

** در حال تهیه و تدوین دکتری حمل و نقل دریایی و بین قاره ای هستم

پرویز باور صاد مسئول کمیته علوم انسانی دریا در ادامه گفت: 95 درصد از تجارب خارجی ما در دریا انجام می شود که با توجه به حجم این تعداد ناوگان ها هم اکنون در رتبه 15 و 16 قرار داریم و کسب این رتبه مقام مهمی برای کشور ما محسوب می شود.

 وی افزود: بحث دریا و انرژی های دریا آنقدر مهم است که اگر بخواهیم در زمینه هوا فضا موفق شویم باید در دریا ظرفیت را ایجاد کنیم چنانچه باید در زمینه دریاها مدیریت بسیاری صورت گیرد تا سهم خود را از دریاها دریافت کنیم.

باور صاد تصریح کرد: هم اکنون درحال تهیه و تدوین دکتری حمل و نقل دریایی و بین قاره ای هستیم به طوریکه تا سال آینده طرح درسی این دروس را مشخص می کنیم.

** در سال آینده تدوین سر فصل هواشناسی دریا در مقطع ارشد صورت می گیرد

صدری نسب، رئیس دانشگاه، علوم و فنون دریایی در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوس شناسی در منطقه حرف اول را می زنیم و در زمینه علوم زیستی غیر دریایی و درحوزه فیزیک شیمی دریا فعالیت های زیادی داشته ایم و در حال حاضر مشغول تدوین سر فصل آن هستیم.

وی افزود: در سال تحصیلی آینده شاهد اجرا و جذب دانشجو در زمینه دکتری شیمی دریا هستیم. چنانچه تاکنون در بحث زمین شناسی ورود پیدا نکرده ایم.

صوری نسب تصریح کرد: تدوین سرفصل هواشناسی دریا در مقطع ارشد در سال آینده در این دانشگاه وجود دارد چنانچه امیدواریم در مقطع دکتری نیز چنین امکانی برای دانشجویان فراهم شود.

** با سند آمایش آموزش دریایی به سمت فناوری حرکت می کنیم

نوحه گر، رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به استعدادهایی که در زمینه دریا در کشور وجود دارد اگر بتوانیم مراحل بازنگری را مطرح کنیم و پایش و یا جمع آوری اطلاعات داشته باشیم و در نهایت سرفصل ها نهایی شود می توانیم سند آمایش آموزش عالی دریایی را تصویب کنیم.

وی افزود: باید توسط سند آمایش آموزش دریا به جایگاه خود را در دنیا مشخص کرد و به سمت فناوری حرکت کنیم، فناوری بدون نفت، چرا که امروز نگاه ما نگاه بدون نفت است.

نوحه گر تصریح  کرد: ما در بحث دریا می توانیم ارزیابی زیست محیطی داشته باشیم چنانچه این را باید بگویم که در بازنگری دروس حقوق بین الملل دریا قاعده تا مشکلاتی وجود دارد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.