لیلا اکرمی، کارشناس ارشد روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر کودکان مبتلا به صرع در مدارس عادی قابل آموزش هستند و تعداد کمی از آنها که دارای مشکلات شدید یادگیری هستند مانند کودکان مبتلا به صرع شقیقه ای و صرع بزرگ نیاز به حضور در مدارس ویژه دارند.
وی گفت: نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد بیشتر کودکان با اختلال صرع هوشبر بالای 80 دارند و در میان این کودکان می توان افراد تیز هوش را نیز مشاهده کرد.
اکرمی تصریح کرد: مشکلات یادگیری این کودکان با مسائل اجتماعی، شدت و تعداد حملات صرع، بی ثباتی خلقی و عاطفی، اختلالات زبان، مشکلات توجه و تمرکز، بروز حملات تشنج، عدم آگاهی معلمان از اختلال صرع و عدم ارائه راهکارهای مناسب آموزشی و برخورد مناسب با این کودکان انتظار برخی از معلمان و والدین از این کودکان برای داشتن مشکل در انجام تکالیف درسی که باعث عدم اعتماد به نفس در آنها می شود ارتباط دارد.
این کارشناس ارشد روان شناسی اظهار کرد: بروز حملات و تاثیرات جانبی برخی از داروها می تواند بر تمرکز حواس و پیشرفت یادگیری آنها تاثیر منفی داشته باشد. افزایش آگاهی مربیان والدین این کودکان، از ماهیت صریح و ارائه راه کارهای آموزشی مناسب ضروری است./ح
روز بخیر
می خواستم یه ایمیل براتون بفرستم آدرس میلتون رو برام ارسال کنید
خبرم قابل توجه است