سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام های بحرانی باید به زبان ساده باشند

به گفته محققان زبان علمی برای بیان زمان زلزله، سیل ... و اینکه این زبان به زبان اعداد است می تواند در درک عمومی اشکال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار علمي خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ASNA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، زلزله، باران، سیل، رانش زمین و بیماری های همدیگر، ارتباطات و غیره چیزهایی هستند که زبان علم در مورد آنها صحبت می کند. بر اساس این گزارش، فردی مثل تولیو دمائورو به عنوان یک زبانشناس و یک فیزیک دان مثل جورجیو پاریسی و لوچیانو  مایانی که به خاطر مشکلات از ریاست کمیته استعفا داد، در مورد این موضوع صحبت کردند.

بنابر گزارشات، محققان در مورد ارزیابی زلزله لاکویلا می گویند: ارتباط با خطر در واقع به معنی بیان احتمالات است و این مورد زمانی واقعی تر از همیشه می شود که دولت از دانش غیر ممکن برای پیش بینی مواردی از جمله زلزله استفاده می کنند.

براین اساس، در این موارد یک زبان را به عنوان مثال زبان ریاضیات را برای بیان این موارد استفاده می کنند.

به گفته مائورو، اصل مشکل در پذیرش است یعنی سطح مهارت در حد متوسط در جامعه که این پیام ها را دریافت می کنند.

شواهد اخیر نشان می دهد که در 81 درصد ازجمعیت در درک آنچه که محققان درباره آن در حال صحبت هستند و برای بیان آن از اعداد استفاده می کنند دچار مشکل می شوند.

بر این اساس این مورد یکی از مشکلاتی است که محققان را بر آن داشته تا یک زبان دیگر را جایگزین زبان اعداد کنند.

راه حل این مشکل آنست که محققان مهارت های لازم برای درک زبان اعداد را تا 19 درصد در جمعیت بالا ببرند و این مشکل بزرگی است که در حال حاضر قادر به حل آن نیستند.

در امتداد این مطلب، جورجیو پاریسی می گوید بهترین راه حل این است که احتمال تخمینی عددی را به صورت احتمال یک در ده هزار تا یک در هزار بیان کنند به طوریکه معنای ان این است که باید فرار کنید.

بیان این مطلب به این نحو از زبان محقق احتمال یک رویداد است اما بعد از آن شهردار است که باید تصمیم بگیرد که چه کاری انجام دهید.

ما برای شروع باید یک زبان ساخته شود.

در حال حاضر، یک جدول در طول دو ماه ایجاد شده است که زبان آن یک زبان که یک است که به شما اجازه می دهد به بحث علمی در سطوح عملیاتی برای حفاظت از عمران پرداخته و آن را ترجمه کنید.

این مطلب چیزی شبیه به آن چیزی است که در هواشناسی یا کدهای ER درجه اضطرار را نشان می دهد./ح

برچسب ها: پیام ، بحران ، زبان اعداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.