سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی تمام نگاه ها معطوف به فوتبال است

اعزام تیم ملی با مشکلات مالی!

تیم ملى فوتسال ایران در حالى امروز عـازم مسابقات جام جهانى مى‌شود که مشکلات مالى فراوانى گریبانگیر این تیم است.‌ ‌

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تیم ملى فوتسال ایران صبح امروز عازم تایلند مى شود تا در هفتمین دوره مسابقات جام جهانى شرکت کند. مسابقاتى که از سال 1989 زیر نظر فیفا آغازشد و به عنوان معتبرترین رقابت‌ها در فوتسال محسوب مى‌شود و تمام کشورها براى رسیدن به آن تلاش مى‌کنند، درست همانند فوتبال.‌ ‌فوتبال و فوتسال زیر نظر یک فدراسیون هستند اما براى یکى با سرمربى سرشناس خارجى قرارداد امضا مى‌کنند و براى هر بردى پاداش در نظر مى‌گیرند تا بازیکنان انگیزه لازم را پیدا کنند و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، ولى دردیگرى هیچ خبرى از این مسایل نیست.
تیم ملى فوتسال در 5 دوره از 6 دوره گذشته حضور یافته و یکى از تیم‌هاى قدرتمند در جهان و پرافتخارترین تیم قاره کهن به حساب مى‌آید و براى حضوردر جام جهانى دغدغه‌اى ندارد، اما آنچه مهم است عملکرد ملى‌پوشان در جام جهانى است تا بتوانند همچون سال 1992 که به مقام چهارمى دست یافتند نمایش خیره کننده‌اى داشته باشند، به همین دلیل شاید آنها هم پاداش‌هایى که به فوتبالى‌ها داده مى‌شود نیاز داشته باشند تا با انگیزه بیشترى به میدان بروند و نیازمند رسیدگى بیشترى به این رشته باشند.
در فوتسال خبرى از قراردادهاى میلیاردى نیست و شاید بازیکنان سرشناس وملى‌پوشى که در تیم‌هاى مختلف بازى مى‌کنند یک دهم مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال هم نگیرند و شاید همین امر باعث شده توقع بازیکنان بالا نباشد،اما این به این معنا نیست وزارت ورزش که متولى ورزش کشور است نسبت به این رشته بى تفاوت باشد. وزیر ورزش و جوانان پس از یک پیروزى تیم ملى فوتبال برابر کره‌جنوبى آن هم در ورزشگاه آزادى و آن هم در مسابقات مقدماتى جام جهانى به هر بازیکن مبلغ 20 میلیون پاداش داد، اما براى بازیکنان تیم ملى فوتسال و آن هم در جام جهانى هیچ پاداشى را در نظر نگرفته و تیم با مشکلات مالى فراوانى عازم مسابقات مى‌شود.
کم نبوده اتفاقاتى در فوتبال که بازیکنان به علت نامناسب بودن شرایط تمرینى سخن به اعتراض گشودند، از جمله این اتفاقات مى‌توان به مسایلى که در اردوى اتریش تیم ملى و اعتراض نسبت به عدم وجود کولر و وجود حیوانات صورت گرفت اشاره کرد، اما شاید بازیکنان فوتسال مانند فوتبالى‌ها نباشند که به سرعت نسبت به مشکلات واکنش نشان دهند و شاید پس از سال‌ها آن هم فقط برخى بازیکنان اعتراض خود را نمایان کنند. وحید شمسایى و جواد اصغرى مقدم در تازه ترین صحبت‌هاى خود مسائلى را در مورد نبود امکانات درسفرهاى خارجى و وجود مشکلات مالى مطرح کردند.
آنچه مشخص است میزان تفاوت بالاى رسیدگى به دو رشته‌اى است که توسط یک فدراسیون حمایت مى‌شود. به نظر مى‌رسد در آستانه جام جهانى مى‌طلبد وزارت ورزش به عنوان متولى ورزش بودجه و مبلغ جداگانهاى براى این رشته در نظربگیرد تا تیم ملى فوتسال ایران بتواند بهتر از گذشته کار کند. هر چند به نظر نمى‌رسد ملى‌پوشان چشم به این مسایل داشته باشند اما این موارد مى‌تواند در انگیزه بازیکنان تاثیر دو چندانى داشته باشد.
هفتمین دوره جام جهانى فوتسال از 11 آبان به میزبانى تایلند برگزار مى شود. ایران در گروه دوم با اسپانیا، مراکش و پاناما هم گروه است و اولین دیدار خود 12 آبان به مصاف اسپانیا مى‌رود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.