سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/ 11 آبان؛

جشن زعفران در روستاي وامنان آزادشهر برگزار می شود

مديرکل دفتر امور روستايي استانداري گلستان از برگزاري جشن زعفران در پنجشنبه 11 آبان در روستاي وامنان بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، حسن نوروزي، مديرکل دفتر امور روستايي استانداري گلستان در جمع خبرنگاران گفت: جشن زعفران با حضور مقامات ارشد استاني و با هدف معرفي ظرفيت هاي گردشگري، فرهنگي و کشاورزي روستاهاي بخش چشمه ساران برگزار مي شود.

وي افزود: اجراي برنامه هاي مرتبط با زعفران همچون معرفي محصول، نمايش، شعر و موسيقي و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه از برنامه های جنبی این جشنواره است.

نوروزی تصریح کرد: وامنان از معدود مناطق استان بوده که در آن زعفران کشت شده و گرايش مردم به کشت اين محصول که از يک دهه پيش در اين منطقه آغاز شده، سبب تغيير در اقتصاد معيشتي مردم روستا شده است.

وی ادامه داد :جشن زعفران با مشارکت دفتر امور روستايي استانداري، فرمانداري آزادشهر و بخشداري چشمه ساران، جهاد کشاورزي و نيز دهياري روستاي وامنان برگزار مي شود.

نوروزی یادآور شد: دفتر امور روستايي استانداري گلستان به منظور معرفي قابليت هاي روستاهاي استان از ابتداي سال جاري جشن توت فرنگي را در شفيع آباد راميان، جشن گندم را در روستاي شموشک سفلي گرگان، جشن آفتابگردان را در گليداغ مراوه تپه، جشن اسب اصيل ترکمن را در روستاي صوفيان کلاله اجرا کرده و تا پايان سال جاري نيز جشن ماهي را در روستاي توماجلر چارقلي گميشان برگزار می کند.

مديرکل دفتر امور روستايي استانداري گلستان اظهار داشت: اجراي ده ها برنامه با عناويني همچون جشنواره فرهنگي ورزشي روستا، جشنواره بازي هاي بومي محلي روستا، جشنواره روستايي برگزيده و غیره از جمله اقدامات اين دفتر با هدف ايجاد فضاي بانشاط در روستاها، حفظ آداب و رسوم و سنت هاي اصيل و بومي روستائيان استان و نيز همگرايي در بين روستائيان بوده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.