سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي مطهري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سوال از رئيس‌جمهور بايد به انجام برسد/ موافق تعيين سقف سني براي انتخابات رياست جمهوري نيستم

سوال از رئيس جمهور، راه‌هاي برون‌رفت از مشكلات فعلي اقتصادي، اصلاح قانون انتخابات و تعيين تكليف قانون نظام جامع رسانه‌ها در مجلس از مهم‌ترين محورهايي بودند كه علي مطهري در مورد آنها ديدگاه‌هاي خود را بيان كرد.

علي مطهري در حاشيه بازديد از نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، با حضور در غرفه باشگاه خبرنگاران، در مورد مسايل مختلف ديدگاه‌هاي خود را مطرح كرد.

اين نماينده مردم تهران و عضو كميسيون فرهنگي در مجلس شوراي اسلامي رسيدگي و رفع و رجوع مسائل اقتصادي مردم را يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي فعلي دانست.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران، طي اين گفتگو ديدگاه‌هاي مختلف علي مطهري را در زمينه مسايل اقتصادي، سوال از رئيس‌جمهور، اصلاح قانون انتخابات و تعيين تكليف قانون نظام جامع رسانه‌ها را جويا شد كه در ادامه مي‌خوانيد.

* آقاي مطهري! گويا موضوع سوال از رئيس جمهور مجددا در مجلس مطرح شده است، نظر شما در اين خصوص چيست؟

 ** تاكنون 83 امضا براي سوال از رئيس جمهور  جمع‌آوري شده و نمايندگان مجلس مي‌توانند به استناد آن طرح سوال از رئيس جمهور را در مجلس دنبال كنند.

* آيا تا زمان سوال از رئيس جمهور با افزايش تعدد امضاها از سوي نمايندگان مواجه خواهيم شد؟

** بعيد مي‌دانم چرا كه در ابتداي طرح موضوع سوال از رئيس جمهور 111 امضا از سوي نمايندگان جمع آوري شد كه 34 نفر امضاي خود را پس گرفتند و 34 نفر دوباره امضا کردند، ولي در مجموع 28 نفر امضاي خود را پس گرفتند و در حال حاضر 83 امضا باقي مانده است.

* آيا ممكن است اين 83 امضا كاهش پيدا كند و نمايندگان امضاي خود را پس بگيرند؟

** خير و نمايندگان فقط تا دوشنبه فرصت داشتند كه انصراف بدهند و امضاي خود را پس بگيرند که نمايندگان امضاي خود را پس بگيرند و قاعدتا سوال از رئيس جمهور بايد به انجام برسد.

*مهم‌ترين محوري كه براي طرح سوال از رئيس جمهور در نظر گرفته‌ايد چيست؟

**نابساماني بازار ارز و دليل تعللي که دولت از اوايل سال 91 تا امروز خصوصا در شهريور و مهر ماه سال جاري داشته مهمترين محور طرح سوال است و توضيح رئيس جمهور براي اين مساله در راستاي تفاهم بيشتر نقش آفرين خواهد بود.

* آقاي مطهري! براساس آخرين خبرها قانون انتخابات در مرحله اصلاح و بازنگري قرار دارد و قرار است انتخابات آتي با اصلاحات جديد برگزارشود، چه نكاتي را در اين زمينه قابل طرح مي‌دانيد؟

** البته من هنوز مصوبه کميسيون شوراها را در مورد اصلاح قانون انتخابات نديده‌ام اما يكي از نقاط مثبت اصلاح قانون فعلي، مسايلي است كه در مورد رجل سياسي مطرح شده که از ورود بسياري از افراد براي نامزد شدن در انتخابات جلوگيري کرده كه سهم بسزايي در جلوگيري از انعکاس فضاي بد و تبليغي عليه انتخابات ايران دارد.

* نظر شما در مورد تعيين سقف سني براي انتخابات رياست جمهوري چيست؟

**من تعيين سقف سني را قبول ندارم چون ممکن است فردي از لياقت خوبي برخوردار باشد اما به دليل سن بالا نتواند در انتخابات شرکت کند، بنابراين تعيين شرايط سني راه را بر برخي افراد خبره و دلسوز سد مي‌كند، ضمن اين كه انتخابات را بايد بر عهده مردم بگذاريم.

* آقاي مطهري! يكي از مواردي كه با جديت در دستور كار كميسيون فرهنگي مجلس هشتم قرار دادشت، بررسي قانون نظام جامع رسانه‌ها بود، سرانجام اين قانون به كجا رسيد؟

**به نكته مهمي اشاره كرديد درباره قانون نظام جامعه رسانه، مجلس و دولت به طور موازي فعاليت مي‌کنند و دولت در حال آماده سازي لايحه نظام جامع رسانه‌هاست.

اما مجلس معتقد است دولت براي اين آماده سازي تأخير کرده و بايد اين لايحه زودتر از اين و تا پايان برنامه چهارم به مجلس ارائه مي‌شد که نمايندگان به دليل تاخيرهاي دولت در اين زمينه، اقدامات خود را آغاز كرده‌اند.

* تصويب قانون نظام جامع رسانه‌ها تا چه حد در جلوگيري از بروز تخلفات رسانه‌اي تاثير گذار خواهد بود؟

** البته در شرايط فعلي قانون مطبوعات براي جلوگيري از تخلفات رسانه‌اي برنامه‌هاي مدوني دارد و طي چند مرحله نيز و مورد بازبيني قرار گرفته اما با تصويب قانون نظام جامع رسانه‌ها، سايت‌هاي خبري، مطبوعات و ساير رسانه‌ها به صورت اصولي ساماندهي و براي تخلفات آنها برنامه ويژه‌اي پيش بيني شده است.
 
* گفتگو//مليحه پژمان

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: مطهری ، سوال ، رئیس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.