سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بي توجهي مدعيان حقوق بشر به قتل عام مسلمانان ميانمار

تحليلگر سياسي و نويسنده آمريکايي تاکيد کرد غرب براي منافع خود حاضر نيست از مسلمانان ميانمار دفاع کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه پرس تي وي ؛ لين دين درباره کشتار مسلمانان در ميانمار گفت: آمريکا و غرب در برابر اين جنايات سکوت اختيار کرده اند زيرا آنها مي دانند مداخله در ميانمار به نفع مسلمانان اين کشور هيچ نفعي براي آنها ندارد. چندين دهه بود که ميانمار تحت حاکميت نظاميان قرار داشت و اين نظاميان طرفدار چين و تايلند بودند. اما از زماني که دولت اين کشور بيشتر به سمت غرب متمايل شده، غرب تمايلي به فشار بر دولت ميانمار ندارد. بنابراين طبيعي است که غرب براي منافع خود در برابر کشتار مسلمانان ميانمار سکوت اختيار کند. مسلمانان ميانمار بوميان اين کشورند با وجود اين هنوز شهروندي و تابيعت اين کشور را دريافت نکرده اند.

آنها اساسا تابعيت هيچ جايي را ندارند و هيچ کسي از آنها حمايت نمي کند و همچنان هدف آزار و اذيت هستند. اساسا اگر غرب در جايي مداخله مي کند فقط براي منافع خود است و هرگز اين کار را براي حقوق بشر انجام نمي دهد به همين علت هرگاه آمريکا در جايي هم مداخله مي کند فقط اوضاع را بدتر مي کند.

اين نويسنده افزود متاسفانه سازمان ملل متحد فقط در جهت منافع آمريکا و غرب تلاش مي کند و هرگاه دفاع از حقوق ديگر ملتها در ميان باشد، معمولا عليه آنها موضع گيري مي کند. از اين رو فعلا ابزار لازم براي برخورد با اين مسئله از راه سياسي وجود ندارد. فعلا حداقل کاري که مي توان درباره آنها انجام داد اقدامات بشردوستانه است.

لين دين گفت: متاسفانه باعث سرخوردگي است که شخصي مثل آنگ سانگ سوچي که جايزه صلح را براي فعاليتهاي حقوق بشري خود دريافت مي کند، هيچ حرفي در دفاع از اين مسلمانان نمي زند و حتي حزب اتحاديه ملي براي دموکراسي در دفاع از آنها موضع گيري نمي کند. علت اين است که آنها روي حمايتهاي بودائيان بويژه راهبان بودائي تکيه کرده اند و راهبان بودائي در ميانمار بسيار قدرتمند و با نفوذ هستند. متاسفانه اکنون که بحث قدرت و منافع است سوچي همانند يک سياستمدار و در جهت منافع سياسي خود صحبت مي کند.

 او ممکن است رئيس جمهور آينده ميانمار شود از اين رو اصلا دوست ندارد با حمايت از مسلمانان موقعيت خود را به خطر بيندازد زيرا او به حمايت بودائيان نياز دارد. بنابراين او دوست دارد مسلمانان کشورش را قرباني جاه طلبيهاي سياسي اش کند. البته همه اينها درست همان چيزهايي است که غرب مي خواهد در ميانمار اتفاق بيفتد.

برچسب ها: مدعی ، میانمار ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.