سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران ؛ محور نخستين ديدار نتانياهو و اولاند

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در چارچوب نخستين ديدار خود پس از به قدرت رسيدن فرانسوا اولاند در اليزه، به فرانسه عزيمت خواهد کرد ، ديداري که قراراست موضوع اصلي آن برنامه هسته اي ايران باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به گفته يک مشاور ديپلماتيک اليزه ، نتانياهو که به تازگي تبليغات انتخاباتي خود را آغاز کرده است ،چهارشنبه ظهر با رئيس جمهوري فرانسه ديدار خواهد کرد. وي در اين ديدار در ضيافت ناهار کاري شرکت خواهد کرد و پس از آن عصر با ژان -مارک ارو نخست وزير و  لوران فابيوس وزير امور خارجه اين کشور در چارچوب ديدارهاي کاري شرکت خواهد کرد.

يکي از نزديکان نخست وزير اسرائيل گفت: نتانياهو از اين ديدار که نخستين ديداري است که او مي تواند با رئيس جمهوري فرانسه به گفتگو بنشيند خرسند است. وي اميدوار است رابطه کاري خوبي با فرانسوا اولاند برقرار کند.

رئيس جمهوري فرانسه از زمان آغاز به کار در اين مسئوليت جديد در مه گذشته تلفني با نتانياهو گفتگو کرده است اما هنوز فرصت نيافته است تا رودرو با او به گفتگو بنشيند. فرانسوا اولاند دو بار با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني ديدار کرده است و اين درحالي است که روند صلح اسرائيل وفلسطين از دو سال پيش در نقطه صفر قرار دارد.

به گفته شماري از مقامات رسمي اسرائيل ، مسئله برنامه هسته اي ايران در راس اولويت هاي اسرائيل در گفتگوهاي بين مقامات دو طرف قرار دارد.

نتانياهو به تازگي از تصويب تحريم هاي جديد مالي و تجاري عليه تهران استقبال کرده است.
يکي از مشاوران ديپلماتيک اليزه به نوبه خود اعلام کرد ايران بخشي از موضوعاتي است که در گفتگوهاي نتانياهو در فرانسه مطرح خواهد شد.



برچسب ها: ایران ، نتانیاهو ، اولاند ، محور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.