سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف تركيبات گياهي از سرطان معده در زنان پيشگيري مي كند

محققان اروپايي مي گويند مصرف ترکيبات گياهي که فلاونوئيد ناميده مي شود در رژيم غذايي زنان ، مي تواند با کاهش خطر بروز سرطان معده در آنان مرتبط باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛نتايج تحقيقات اين پژوهشگران که در نشريه تغذيه باليني امريکا منتشر شده است نشان مي دهد خطر بروز سرطان معده در زناني که مقادير زيادي فلاونوئيد در وعده هاي غذايي خود مصرف مي کنند ، در مقايسه با زناني که مقدار مصرف آنها بسيار کم است ، تقريبا به يک دوم کاهش مي يابد.
رائول زامورا راس از محققان موسسه غدد شناسي کاتالان در اسپانيا مي گويد ترکيبات سرشار از فلاونوئيد در مواد غذايي نظير ميوه جات ، سبزيجات ، غلات کامل و  آجيل به وفور يافت مي شود.
وي مي گويد در پيش گرفتن رژيم غذايي سرشار از فلاونوئيد به همراه مصرف کمتر گوشت قرمز و فراوري شده مي تواند راه خوبي در جهت کاهش خطر سرطان معده در زنان باشد.
محققان مي گويند مصرف فلاونوئيدها به تنهايي نمي تواند عامل مهمي در برابر اين بيماري باشد بلکه عوامل ديگري نظير سبک زندگي سالم تر مي تواند نقش مهمي در اين زمينه داشته باشد.
پژوهشگران در اين تحقيقات خود به مدت يازده سال به بررسي وضعيت جسماني حدود پانصد مرد و زن در ده کشور اروپايي پرداختند که همگي شرکت کنندگان بين سي و پنج تا هفتاد سال سن داشتند.
بر اساس نتايج اين تحقيقات ، زناني که روزانه بيش از پانصد و هشتاد ميلي گرم فلاونوئيد در رژيم غذايي خود دريافت کردند ، خطر سرطان معده در آنها در مقايسه با زناني  که روزانه تنها دويست ميلي گرم فلاونوئيد دريافت مي کردند ، پنجاه و يک درصد کمتر است.
خبرگزاري رويترز گزارش داد محققان مي گويند چاي سبز حاوي مقادير قابل توجهي فلاونوئيد است که در هر يکصد گرم برگ چاي سبز بيش از دوازده هزار و پانصد و يازده ميلي گرم  فلاونوئيد وجود دارد.
برچسب ها: گیاه ، معده ، آجیل ، مرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.