سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته تیم های ملی تیر اندازان

رفتن مربیان خارجی تیراندازی/ اتلاف وقت وهزینه شد/تصمیم کمیته ملی المپیک منطقی بود

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: تیر اندازی رشته ای است که از لحاظ فنی تفاوت زیادی با سایر رشته ها دارد و محدودیت سنی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز افشار زاده دبیر کمیته ملی المپیک اعلام کرد مربیان خارجی رشته های ورزشی خبر فدراسیون باید به فعالیت های خود در ایران خاتمه دهند و به کشورهای خود بازگردند.

افشار زاده ؛مسائل ارزی و مشکلات اقتصادی دلیل این کار مطرح کرد: قبل از اقدامات کمیته ملی المپیک حدود 50 مربی خارجی در ایران فعالیت می‌کردند ولی پس از نظر کارشناسان تعدادی از آنها به کشور خود بازگشته و حدود 25 مربی خارجی در ایران به فعالیت های خود ادامه دادند.

اما صبح امروز اعلام شد که طی جلسه ای که با روسای چندین فدراسیون ورزشی که مربیان خارجی دارند برگزار می‌شود تعداد دیگری از مربیان نیز از ایران خارج می‌شوند اما این نکته که چرا مربیان خارجی رشته های تیراندازی و وزنه برداری، اسکواش و بدمینتون می‌توانند به کار خود ادامه دهند و دستمزد آنها از سوی کمیته ملی پرداخت شود سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند.

در همین راستا نعمتی رئیس کمیته تیم های ملی تیر اندازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به طور حتم دلیل منطقی برای اتخاذ تصمیم از سوی کمیته ملی المپیک مطرح است: تیر اندازی تفاوت عمده ای از لحاظ فنی با دیگر رشته ها دارد، در باقی رشته ها ورزشکاران از سن 30 سال به بعد قادر نیستند توانایی های روز های اوج خود را به نمایش بگذارند ولی در تیراندازی ورزشکارانی را می‌بینم که از سن 30 تا 50 سال به مقامات عالی دست می‌یابند و توانایی های خود را به اجرا می‌گذارند به همین دلیل حضور طولانی مدت یک مربی برای کنترل وضعیت آنها بسیار مهم است.

وی افزود: پس از حضور چند ساله مربیان تفنگ و تپانچه و اهداف پروازی در ایران، خارج کردن آنها از پیکره ی فدراسیون با بحث و هزینه از دست دهیم در صورتیکه بخواهیم تیر اندازی ایران در جهان مطرح شود باید فرصت 5 ساله ای به مربیان بدهیم تا تیراندازان را یک دهه زیر نظر داشته باشند در غیر این صورت موفقیت های فعلی هم از دست می‌دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تصمیم کمیته ملی المپیک آینده ی درخشانی را برای تیر اندازی ایران فراهم می‌سازد، امیدوارم با حضور مربیان خوب بتوانیم در ورزش جهان جایگاه واقعی خود را بیابیم./اق

برچسب ها: ملی ، وی ، مسائل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.