سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهيمي: درخواست هاي من درباره سوريه شنيده نشد

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه بر ادامه رايزني ها براي برقراري آتش بس در سوريه تاکيد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اخضر ابراهيمي پس از يک دور گفتگو با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در مسکو ، با ابراز تاسف از ادامه درگيري ها در سوريه گفت متاسفانه درخواست هاي من شنيده نشد.

وي اوضاع در سوريه را خطرناک توصيف و تاکيد کرد براي حل اين بحران جامعه بين المللي بايد متحد شوند.

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه گفت روسيه به عنوان عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد ، مهمترين بازيگر در صحنه بين المللي محسوب مي شود و در سال هاي اخير حضوري فعال در مذاکرات مرتبط با خاورميانه داشته است.

ابراهيمي يادآور شد من درخواست کردم تا در چهار روز عيد قربان درگيري ها در سوريه متوقف شود و همه گفتند علاقه منديم اما برخي قبول نکردند و ادعاي آن ها اين بود که اگر قبول کنند طرف ديگر رعايت نخواهد کرد و از اين که درخواست من شنيده نشد فوق العاده متاسفم.

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با تاکيد بر اين که سوريه مانند کشورهاي ديگر منطقه ، به تحول و تغييرات نياز دارد ؛ مذاکرات با لاوروف را مفيد دانست و گفت ما به همکاري ها براي حل بحران سوريه ادامه مي دهيم.

ابراهيمي درباره احتمال اعزام دوباره نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل به سوريه نيز گفت اين کار در دستور کار سازمان ملل قرار ندارد و اگر شوراي امنيت چنين تصميمي بگيرد نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل به سوريه اعزام خواهند شد.

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه تصريح کرد شوراي امنيت فقط در حال بررسي طرحي براي اوضاع اضطراري در سوريه است.

برچسب ها: آتش بس ، سازمان ملل ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.