سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

کمبود تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان استان کرمانشاست

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، کمبود تسهیلات بانکی را از مهمترین مشکلات صادرکنندگان استان دانست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهدی محمد پور  گفت : بانکها باید هشت درصد از کل تسهیلاتشان را به بخش صادرات اختصاص دهند که متاسفانه در سال گذشته به طور میانگین تنها 8/1 از کل تسهیلات اعطایی سیستم بانکی به بخش صادرات اختصاص یافت .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استراتژیک استان کرمانشاه و نقش محوری آن در توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق، ادامه داد: از دو میلیارد و 911 میلیون دلار صادرات شش ماهه نخست سال جاری  به عراق، یک میلیارد و 195 میلیون دلار آن از طریق مرزهای استان کرمانشاه صورت پذیرفته است.

 وی توجه به ایجاد زیرساختهای لازم در مرزهای رسمی و همچنین بازارچه های مرزی به خصوص مرز رسمی پرویز خان را از عمده ترین عوامل رونق و توسعه صادرات در استان دانست

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  یادآور شد: برنامه منسجمی برای اعزام هیئت های تجاری از سوی این سازمان با مشارکت اتاق بازرگانی استان برای مذاکره با مسئولین تجاری و اقتصادی و بخش خصوصی بازارهای هدف کشورهای هندوستان، عراق و اکراین در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: در خصوص پذیرش هیئت ها نیز موافقت و مجوز اولیه از سازمان توسعه تجارت اخذ شده و مقرر است هیئت های تجاری از کشورهای ترکیه، عراق و هندوستان  هم برای افزایش تبادلات در استان حضور یابند.

 محمد پور یادآور شد: هم اکنون امکان سنجی و بررسی در خصوص برگزاری  نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در استان بابل عراق نیز در دستور کار استان قرار دارد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انجام مذاکرات جهت حمل یکسره کالا به کشور عراق، تاسیس بانک های ایرانی در این کشور و روان سازی و تسهیل ضوابط و مقررات صندوق ضمانت صادرات در خصوص بازار عراق را از جمله دیگر برنامه ها برشمرد که تاثیر بسزایی در افزایش حجم مبادلات کالا خواهد داشت./س

 


برچسب ها: کرمانشاه ، صادر ، مشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.