سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشايشي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران با اراده قوی در روند مذاکرات هسته‌ای پیروز خواهد شد

يک کارشناس سياست خارجي گفت: مقصود غرب از بیان اینکه ايران ميز مذاکره را ترک می‌کند، تسليم نشدن کشورمان در برابر زور گویی‌ها و یک‌جانبه گرایی‌های آنها بوده چرا که کشورمان با اراده قوی پيروز صحنه خواهد بود و همین مسئله آمریکا و غرب را خشمگین کرده است.

احمد بخشايشي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اي ايران،‌ گفت:  ايران همواره آمادگي خود را براي مذاکره پيرامون پرونده هسته‌اي اعلام کرده اما این در حالی است که غرب تحت تاثیر لابی صهیونیسم ادعا مي‌کند طرف ایرانی اهل مذاکره نیست.

وي افزود: جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات هسته‌ای  براساس قوانین آژانس عمل کرده و قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد لذا تنها به دنبال فناوري صلح‌آمیز هسته‌اي است.

بخشايشي ادامه داد: مقصود غرب از بیان اینکه ايران ميز مذاکره را ترک می‌کند، تسليم نشدن کشورمان در برابر زورگویی‌ها و یک‌جانبه گرایی‌های آنها بوده چرا که کشورمان با اراده قوی پيروز صحنه خواهد بود و همین مسئله آمریکا و غرب را خشمگین کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه خوي استکباري و کینه توزی‌های آمریکا و غرب سابقه تاریخی دارد،‌ اظهار داشت: سالها قبل نيز در بحث ملي شدن صنعت نفت ايران، آمریکا و غرب سنگ اندازي‌هاي بي‌شماري کردند و این کینه توزی‌ها تاکنون نيز ادامه دارد.

بخشايشي تصريح کرد: در باور آمریکا و غرب نمي‌گنجد که جمهوری اسلامی بتواند تحريم‌ها را به فرصت تبديل کند و در چنين شرايطي سطح علمي خود را ارتقا ببخشد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان یادآور شد: انقلاب اسلامي ايران و مردم سالاري ديني در کشورمان آمریکا و  غرب را خشمگين کرده و از اين‌رو با بهانه‌ جویی‌های مختلف سعی دارد موقعیت ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، تحریم ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.