سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توفان سندي بهای نفت را کاهش داد

بهای نفت روز دوشنبه در آسیا با کاهش همراه بود و تحلیل گران کاهش تولید نفت خام در پالایشگاه های آمریکا به سبب پیش بینی درباره کاهش تقاضا برای انرژی در آستانه طوفان سندی را علت کاهش بهای نفت می دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بازار نیویورک، بهای نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر 32 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 85 دلار و 96سنت رسید. بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 51 سنت کاهش بشکه ای 109 دلار و چهار سنت معامله شد.
پیش بینی درباره کاهش تقاضا برای انرژی در بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان و با رسیدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمریکا سبب شد پالایشگاه ها تولیدات خود را کاهش دهند.
ویکتور شام کارشناس شرکت پوروین و گتز در سنگاپور می گوید: قیمت نفت کاهش یافت و بازار در حال واکنش نشان دادن به طوفان سندی است که سواحل شرقی آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است. او گفت: برخی پالایشگاه ها در سواحل شرقی در آستانه وقوع طوفان تولیدات خود را کاهش داده اند و این بدان معناست که مصرف نفت با کاهش همراه خواهد بود.  
طوفان سندی پس از آن که در منطقه کارائیب 66 قربانی گرفت سبب شد 10 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن حالت فوق العاده اعلام کنند. فرودگاه ها، کسب و کار و مدارس در آستانه وقوع این طوفان تعطیل شده اند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از آمریکایی ها خواست این طوفان را بسیار جدی بگیرند. کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند طوفان سندی سبب تشکیل امواجی به ارتفاع 1.8 تا 3.3 متر در آبهای اطراف نیویورک و نیوجرسی شود. مقامات پیش بینی کرده اند این طوفان اواخر روز دوشنبه آمریکا را در نوردد.

برچسب ها: سندی ، نفت ، کاهش ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.