سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاهرام ؛

يک پنجم مردم اسرائيل زير خط فقر زندگي مي کنند

به نوشته پایگاه اینترنتی این روزنامه مصری، مرکز آمار اسرائیل فاش کرد میزان فقر در اسرائیل همچنان در حال افزایش است و طبقه متوسط در آستانه نابودی قرار دارند. به گزارش این مرکز، بیست درصد از اسرائیلی ها با میانگین یک ممیز هفتاد و هفت میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  از این رو میانگین فقر در اسرائیل نسبت به بیشترکشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر است؛ زیرا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شانزده درصد از شهروندان زیر خط فقر زندگی می کنند. این مسئله اوضاع اسرائیل را وخیم کرده است.
طبق این گزارش، با این که کشورهای اروپایی مانند یونان و اسپانیا با بحران اقتصادی رو به رو هستند، اما خطر فقر در آن ها کمتر از خطر فقر در اسرائیل است. زیرا میانگین فقر در یونان به بیست درصد و در اسپانیا به بیست و یک درصد می رسد.
گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار اسرائیل نشان می دهد با این که میزان بیکاری در اسرائیل، برخلاف برخی از کشورهای اروپایی کاهش یافته، اما کار در اسرائیل مصونیت در برابر فقر را تضمین نمی کند؛ زیرا دستمزد کارگران بسیار پایین است در حالی که قیمت کالاها و خدمات به ویژه خدمات آموزشی و بهداشتی در حال بالا رفتن است.

برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.