سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اختراع یک کرمانشاهی و ساخت دستگاه مصرف انرژی

یک مخترع کرمانشاهی دستگاهی ساخته که مصرف انرژی را 30 درصد پایین می آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کامیار فرامرزی دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه می گوید: این دستگاه ساخته شده از یک مخزن استوانه ای استیل چند جداره است که شیر تازه داخل آن قرار می گیرد و زیر فشار هیدرولیکی به قدرت 800 مگاپاسکال، کمپرس می شود. این فشار موجب شکسته شدن پوسته میکروب های شیر و از بین رفتن تمام میکروب های موجود در آن می شود.

وی ادامه داد: بعد از کمپرس، شیر برای تخیله از یک سیستم یخچالی عبور داده می شود تا سرد شود. شیر وقتی از این قسمت دستگاه بیرون می آید، کاملا پاکیزه و سالم است.

فرامرزی افزود: دستگاه های معمولی پاستوریزه شیر به صورت پیوسته کار می کنند؛ اما دستگاه جدید به صورت مقطعی عمل کرده و در یک بازه زمانی، مقدار مشخصی از شیر را پاستوریزه می کند. طبق تحقیقات انجام شده، این دستگاه30 درصد در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی می کند.

وی گفت : از مزیت های دیگر سیستم جدید می توان به حجم کم و قیمت مناسب دستگاه آن اشاره کرد. این دستگاه کمتر از 2 متر و نیم ارتفاع دارد و شعاع سطح استوانه آن 75 سانتیمتر است. قیمت تمام شده ساخت آن نیز یک پنجم سیستم های مشابه در صنایع شیر است.

فرامرزی ادامه داد: سیستم جدید ضدعفونی شیر با کمک هزینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مسابقه بین المللی اختراعات 2012 IENA آلمان (11 تا12 آبان) حضور خواهد یافت و البته این تنها حمایت صورت گرفته از این اختراع است.

وی یادآورشد: این دستگاه فروردین سالجاری در المپیاد اختراعات کشور سوییس به صورت غیر حضوری و فقط در قالب یک پوستر معرفی شد و توانست بین 75 طرح از کشورهای مختلف در زمینه صنایع غذایی، مدال طلا را کسب کند./ع


برچسب ها: اختراع ، کرمانشاه ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.