سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تمايل جوانان آمريکايي به شرکت در انتخابات

دموکرات ها در حالی به کسب آراء جوانان در انتخابات آینده امیدوارند که جوانان این کشور به سبب سرخوردگی از ریاست جمهوری اوباما تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ام بی سی، در حالی که جوانان آمریکایی و آراء آنها در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش مهمی در رساندن باراک اوباما به کاخ سفید بازی کرد اکنون این سوال مطرح است که آیا وی همچنان نامزد مورد علاقه جوانان است؟

ماریا شهاده گزارشگر این شبکه می گوید: به نظر می رسد تضمینی در این خصوص وجود ندارد زیرا نظرسنجی های اخیر نشان دهنده ناامیدی جوانان آمریکایی و بی میلی آنها به شرکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و رای دادن به نامزدهای آن چه اوباما یا رامنی است.
در گزارشی در این باره آمده است: جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد جوانان آمریکایی توجه زیادی به انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع در این کشور ندارند. بیش از هفده میلیون جوان آمریکایی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند اما فقط نوزده درصد از آنها تبلیغات انتخاباتی را دنبال می کنند، این در حالیست که این آمار در انتخابات چهار سال پیش هفتاد و پنج درصد بود. بیشتر جوانان دچار ناامیدی شده اند.
یک دختر جوان آمریکایی با اشاره به این که مناظره ها را دیده است می گوید: همه آنچه می گویند فقط حرف است، به صراحت بگویم که از هیچکدام خوشم نمی آید. اوباما چهار سال است که در راس قدرت است اما اوضاع آن گونه که باید می شد نشد.
در ادامه گزارش آمده است: شمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات که سن آنها بین نوزده تا بیست و نه سال است به پنجاه و یک میلیون نفر می رسد و دموکرات ها برای کسب نتایج انتخابات بخصوص در ایالت های اوهایو، ویرجینیا و فلوریدا به این دسته از واجدین شرایط شرکت در انتخابات امیدوار هستند.
یک کارشناس آمریکایی می گوید: گمان نمی کنم جوانان همان احساس گذشته را درباره اوباما داشته باشند و بدون شک به سمت میت رامنی هم نخواهند رفت.
در ادامه گزارش آمده است: گزارش های ویژه بازار کار که نشان دهنده پایین بودن آمار ایجاد فرصت های شغلی پس از بحران اقتصادی در این کشور است نشان می دهد تمایل جوانان برای شرکت در انتخابات آینده کاهش یافته است.
یکی از جوانان آمریکایی گفت: احساس می کنم نقشی ندارم به همین سبب در انتخابات شرکت نمی کنم و بیشتر افراد خانواده من نیز رای نخواهند داد.
گزارشگر می افزاید: اوباما که در انتخابات سابق با شعار تغییر توانست دو سوم آراء جوانان را در سراسر کشور به دست بیاورد این بار نیز می کوشد آراء آنها را جذب کند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.