سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوثري در واکنش به بازرسي هواپيماي ايراني در خاک عراق مطرح كرد

جمهوري اسلامي ايران هيچ‌ ابايي از ارسال کمک به سوريه نخواهد داشت

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس، با بيان‌اينكه ايران براي اثبات صداقت خود در مواضعي كه در خصوص سوريه دنبال مي‌كند اجازه بازرسي هواپيماي خود را به دولت عراق داده است، گفت: اگر روزي تصميم بر ارسال کمک به سوريه باشد، جمهوري اسلامي ايران هيچ ابايي از آن نخواهد داشت.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، فرود اضطراري هواپيماي باري ايران در  خاك عراق را در راستاي فشارهاي آمريکا بر اين دولت تحليل کرد و گفت: با توجه به حضور 10 تا 15 هزار نيروي آمريکايي در خاک عراق و تحليل آنها از روابط ايران و سوريه، مسئولان عراقي تا کنون دوبار هواپيماي جمهوري  اسلامي ايران به مقصد دمشق را مورد بازرسي قرار دادند که با توجه به اينکه  اين هواپيماها هيچ مواد يا کالاي ممنوعه يا تسليحاتي حمل نمي‌کردند، پرواز خود را به سمت سوريه ادامه دادند.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران براي آنکه صداقت خود در مواضعي كه در خصوص سوريه دنبال مي‌كند را به اثبات برساند، اجازه بازرسي هواپيماي خود را به دولت عراق داده است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان‌اينکه بايد مانع از اقدامات دولت‌هايي شد که خلاف وعده‌هاي خود در قبال دولت سوريه عمل مي‌کنند، اظهار داشت: کشورهايي مانند عربستان،‌ قطر، ترکيه، آمريکا و اسرائيل که همه نوع  امکانات و تجهيزاتي براي عدم ثبات در اين كشور ارسال مي‌کنند و از طرف ديگر دم از آزادي و دموکراسي مي‌زنند، خود بيشترين سهم را در اغتشاشات سوريه دارند.

کوثري در خاتمه خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران اگر روزي تصميم به ارسال کمک به سوريه داشته باشد هيچ ابايي از آن نخواهند داشت.

گفتني است، روز گذشته دولت عراق براي دومين بار يک فروند هواپيماي باري ايران به مقصد دمشق را مورد بازرسي قرار داد که پس از بازرسي‌ها مشخص شد اين هواپيما هيچ مواد يا کالاي ممنوعه با تسليحاتي حمل نمي‌کند لذا سازمان هواپيمايي عراق به اين هواپيما اجازه داد تا پرواز خود را به سمت سوريه ادامه دهد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: عراق ، سوریه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.