سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ معاون سازمان توسعه تجارت ایران؛

صادرات 21 میلیارد دلار کالا به کشور های مختلف

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نیمه نخست امسال 21 میلیارد دلار کالا از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد مهدی نهاوندی روز گذشته در جمع صادر کنندگان خراسان شمالی بابیان اینکه درسال جاری همچنین صادرات غیر نفتی 29درصدرشد داشته است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده این است که تورم‌ها و تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی تاثیری نداشته است.

وی گفت: در گذشته قدرت درآمدهای نفتی در کشور ما به قدری بود که انجام صادرات محصولات غیر نفتی بیشتر حالت تزیینی داشت و ما باید این نگاه تزیینی به صادرات را به نگاه واقع‌بینانه تغییر دهیم.

وی بر تغییر رویه‌های صادراتی در کشور تاکید کرد و بیان داشت:هم‌اکنون بخش قابل توجهی از رویه‌های صادراتی ما متناسب با وضعیت فعلی نیست وباید این رویه تغییرکند.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: درنیمه نخست امسال کالایی مانند خودرو و لوازم یدکی با 166 میلیون دلار صادر

شده که به لحاظ میزان ارزش صادرات 127 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: مجموع صادرات انجام شده نسبت به سال گذشته در همین مدت داشته از لحاظ وزنی 7 درصد رشد است.

وی با بیان اینکه طی همین مدت 26 میلیون دلار واردات کالا به کشور انجام شده است، افزود: این روند نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در خراسان شمالی نیز میزان صادرات کالا بیش از 50 درصد رشد داردکه این ناشی از تلاش، هماهنگی، همدلی دستاندرکاران حوزه صادرات و ظرفیت‌های استان است.

وی تصریح کرد: باید در شرایط فعلی نگاهمان را نسبت به صادرات متفاوت کنیم و از صادرکنندگان و صنعتگران حمایت و بخش‌های زیرساختی را تقویت کنیم.

نهاوندی تضمین صادراتی را از مهم‌ترین اقدامات در سیاست‌های حمایتی صادرات دانست و گفت: در شرایط فعلی تجارت با ریسک بالایی همراه شده است.

درپایان مراسم 10نفر از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل شدند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.