سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در نخستين کنگره بين المللي امام علي النقي(ع):

جمهوری اسلامی ایران محبوب‌ترين نظام در نگاه ملت‌هاي دنیا است

معاون اول دستگاه قضا اظهار داشت: در حال حاضر محبوب ترين نظام از نگاه ملت‌هاي دنيا نظام جمهوري اسلامي و منفورترين نظام، آمريکا و رژيم صهيونيستي است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون اول دستگاه قضا در نخستين کنگره بين المللي امام علي النقي (ع) گفت: معرفت نسبت به مقام امام (ع) آن هم نه معرفت شناسنامه‌اي، بلکه معرفت نسبت به جايگاه ولايت امام نکته‌اي بسيار مهم است.
 
وي ادامه داد: امام هادي (ع) در دوران سيزده ساله حضور در مدينه و در دوران بيست ساله حضور در سامرا، در جهت تثبيت جايگاه امامت و ولايت، تربيت نفوس مستعفه، ‌نشر معارف ديني و مبارزه بي‌امان با انحرافات از هيچ تلاشي فرو گذار نکردند.
 
* تلاش امام هادي (ع) براي حفظ مدينه النبي
 
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در ادامه تلاش امام هادي (ع) براي حفظ مدينه النبي و تلاش جريان عباسي را براي ايجاد مدينه العرب بيان کرد و اظهار داشت: خلفاي عباسي براي حاکم شدن افکار،‌ اخلاق و اعمال جاهلانه در زندگي مردم تلاش مي‌کردند تا بتوانند بر زندگي آنان مسلط شوند.
 
معاون اول دستگاه قضا تاکيد کرد: امام هادي (ع) براي عقوبيت، حاکم شدن تربيت الهي و رباني بر زندگي مردم تلاش‌هاي فراواني انجام دادند.
 
وي تصريح کرد: خلفاي بني عباس و بني خليفه  هنگامي که در ترور شخصيتي امامان عليه السلام موفق نمي‌شدند روبه ترور شخصي مي‌آوردند.
 
حجت الاسلام رئيسي با بيان اينکه امام هادي (ع) بزرگترين فخر بشر است، افزود: زيارت جامعه الکبيره امام هادي (ع) درس مقصد شناسي و راه چگونه زيستن را به انسان آموخته است.
 
وي در ادامه به تبيين دلايل اهانت جبهه استکبار به امام هادي (ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز در ميان ملت‌ها رسم بر اين است که، اگر کسي مايه افتخار باشد، وي را گرامي مي‌دارند اما چرا به امام هادي (ع) اهانت مي‌کنند.
 
حجت الاسلام و ا لمسلمين رئيسي تصريح کرد: اقدامات دشمنان نسبت به امام هادي (ع) منجر به حساس شدن مسلمانان، نسبت به شخصيت ايشان شده و آنان در راه شناخت بيشتر اين امام بزرگ گام برداشته‌اند.
 
* امام هادي (ع) معلم بزرگ انسان‌ها است

وي با بيان اينکه امام هادي (ع) معلم بزرگ بشريت است، گفت: در دوران اخير يعني بعد از جنگ جهاني دوم و تشکيل دو بلوک شرق و غرب و تک قطبي شدن جهان، فکر و انديشه نظام سلطه اين بود که مانع سر راه آنان براي سلطه‌گري و چپاول ملت‌ها چه چيزي است.
 
معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: سياست راهبردي مثلث شوم آمريکا، صهيونیسم و انگليس، اسلام ناب را مهمترين مانع سر راه خود مي‌ديدند لذا آنان براي مقابله با اين مانع اقداماتي را آغاز کردند.
 
وي افزود: اشغال کشورهاي اسلامي، اختلافات افکني ميان مسلمان و اقوام مختلف، تشکيل امپراطوري خبري، تشکيل گروهک‌هاي تروريستي و تربيت آنان، اهانت به پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) از جمله اقدامات آنان براي مقابله با مانعي بود که سر راه خود مي‌ديدند.
 
*صهیونیسم مقدسات مسلمانان را نشانه گرفته است
 
حجت الاسلام و المسلمين رئسي تاکيد کرد: جريان صهيونيستي پشت سايت‌ها و شبکه‌هايي است که مقدسات مسلمانان را نشانه گرفته‌اند تا از اين طريق مقدسات را که جايگاهش در فکر و جان مردم است، مورد هدف قرار دهند.
 
معاون اول دستگاه قضا با اشاره به اينکه اقدام کاريکاتوريست جاهل دانمارکي، اهانت به قرآن کريم توسط کشيش آمريکايي و حمايت بي‌چون و چرا از عاملان نمايش اخير همگي حلقه‌هاي يک جريان هستند، افزود: دشمنان مقدسات و اسلام را هدف قرار داده‌اند تا ميزان حساسيت مسلمانان نسبت به مقدسات خود را بسنجند.

وي ادامه داد: اقدامات و حرکت‌هايي که مسلمانان انجام دادند نبايد حرکتي مقطعي باشد بلکه بايد حرکتي مداوم و ادامه‌دار در راستاي حمايت از ولايت و بيزاري از دشمنان باشد.
 
وي در ادامه سياست راهبردي دشمن را تقويت حکومت‌هاي وابسته به خود و يا گسترش اسلام آمريکايي از نوع اسلام عربستان سعودي بيان کرد و اظهار داشت: جبهه استکبار با اسلامي که عربستان پرچم‌دار آن است، هيچ مخالفتي ندارد؛ بلکه آنان با اسلامي که پرچم‌دار مکتب انتظار و اسلامي که به ملت‌ها اميد مي‌دهد، مخالفند.
 
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: هدف دشمنان از اسلام هراسي و ايران هراسي اين است که ايران انقلابي را که به ملت‌ها اميد مي‌دهد، در نگاه آنان بد جلوه دهند.
 
* محبوب‌ترين نظام در نگاه ملت‌ها جمهوري اسلامي است
 
معاون اول دستگاه قضا اظهار داشت: در حال حاضر محبوب ترين نظام از نگاه ملت‌هاي دنيا نظام جمهوري اسلامي و منفورترين نظام، آمريکا و رژيم صهيونيستي است.
 
معاون اول دستگاه قضا در ادامه به وجه مشترک بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه اشاره و تصريح کرد: ضد استعمار بودن، ضد استبداد بودن و اسلام خواهي سه وجه مشترک بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه است.
 
وي ادامه داد: اگر در کشور ما نيز بصيرت مردم و آگاهي بخشي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري وجود نداشت طبيتا فتنه‌ها و توطئه‌هاي زيادي به وجود مي‌آمد.
 
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي بصيرت، دشمن شناسي، دشمن ستيزي و حضور در صحنه را بيمه کننده نظام در مقابل فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: رمز سعادت ملت ايران در سايه زيارت جامعه الکبيره، شناختن حق امام (ع) و الگو قرار دادن حضور مقدس امام هادي (ع) است.
 
معاون اول دستگاه قضا خاطر نشان کرد: جامعه‌اي که امام هادي (ع) و حضرت صديقه طاهره را الگو قرار مي‌دهد سعادتمند خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیسی ، ایران ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.