سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بزرگترین آفت رشته كاراته در ایران نبود شرایط استعدادپروری است

دبیر فدراسیون كاراته گفت : بزرگترین آفت این رشته ورزشی نبود شرایط استعدادپروری برای این رشته ورزشی در كشور است.

محسن آشوری دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود : كاراته درحالیكه از رشته های ورزشی پرمخاطب در ایران است و علاقه مندان فراوانی دارد از كمبود شدید زیرساختها و بستر مناسب مانند سالنها ، امكانات و تجهیزات لازم رنج می برد.

وی گفت این كمبود نه فقط در شهرستانها بلكه در تهران به عنوان پایتخت ایران نیز بسیار محسوس است.

آشوری افزود : كاراته در ایران از ورزشهایی محسوب می شود كه نیاز به استعدادیابی ندارد چراكه اكثر افراد در صورت داشتن علاقه به فعالیت در این رشته ورزشی از دوران كودكی می توانند به آن بپردازند و شواهد نشان می دهند كه در كشورمان علاقه مندان زیادی دارد.

وی گفت : علت اصلی اینكه ایران نتوانسته در رشته ورزشی كاراته متناسب با شایستگی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم در آسیا و عرصه جهانی در اندازه خود ظاهر شود همین نبود سرایط استعدادپروری به لحاظ كمبود شدید فضاها و امكانات لازم است.

آشوری افزود : اگر به رفع این كمبودها و نیز فراهم كردن شرایط به منظور استعدادپروری علاقه مندان به فعالیت در ورزش كاراته در ایران توجه شود بطور مسلم جمهوری اسلامی ایران در آسیا مقام اول و در جهان دست كم رتبه سوم را از آن خود می کند.

دبیر فدراسیون كاراته در ادامه گفت : بیش از 240 هزار نفر در ایران به شكل رسمی و بیمه شده در رشته كاراته فعالیت دارند اما با حساب كردن افراد بیمه نشده فعالان در این رشته ورزشی در كشورمان نزدیك به یك میلیون نفر هستند.

وی با بیان اینکه كه با وجود مشكلاتی كه از لحاظ فضا و امكانات در این رشته ورزشی در كشورمان وجود دارند تیم كاراته جمهوری اسلامی ایران موفقیت هایی را به دسیت آورده است به گونه ای كه در شش ماه اول امسال در مسابقه های كاراته وان در كشورهای تركیه و اندونزی تیم كارته ایران مدال های خوبی به دست آورد.

آشوری افزود : این تیم در مسابقه های آسیایی ارمنستان نیز نائب قهرمان شد و این درحالی بود كه شایستگی قهرمانی آن را داشت./س

برچسب ها: اردبیل ، رشته ، کاراته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.