سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفت‌

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفت‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی دیروز در دیدار دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در استان اردبیل 45 دانشگاه و مرکز آموزش علمی فعالیت می‌کند که در این دانشگاه‌ها بیش از 74 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه‌های استان اردبیل 800 عضو هیئت علمی پاره وقت و یک هزار و 500 عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که ما در بررسی دانشگاه‌های کشور در وضعیت خوب ارزیابی شده‌ایم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی مولود انقلاب اسلامی است افزود: این دانشگاه با پذیرش 30 نفر دانشجو فعالیت خود را از سال 57 شروع کرد و هم اکنون در 38 رشته دکترا، 68 رشته کارشناسی ارشد و 68 رشته کارشناسی و کاردانی در مجموع در 174 رشته دانشجو جذب می‌کند.

گنجی گفت: 95 رشته از این تعداد در سه سال گذشته راه‌اندازی شده و برجمعیت این دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از چاپ مقالات اساتید در مجلات معتبر علمی نیز خبر داد و افزود: 400 مورد از این مقالات در سال‌های اخیر منتشر شده است.

گنجی گفت: این دانشگاه از طرف وزارت علوم به عنوان دانشگاه عاشورایی مصوب شده و از نظر فرهنگی نیز در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر رتبه اول را به دست آورده است.

وی در ادامه افزود: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا نیز برای نخستین بار این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفته و در کشورمان نیز در رتبه 25 کشور قرار دارد./س 

برچسب ها: اردبیل ، دانشگاه ، محقق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.