سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اهدا 5 هزار قطعه تمبر دوره پهلوی به موزه‌ حضرت رضا(ع(

گنجینه‌ای بالغ بر 5 هزار قطعه تمبر و بيش از یک‌صد برگ اسکناس از دوره پهلوی و جمهوری اسلامی توسط یک مجموعه‌دار اراکی به گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: در میان تمبرهای این مجموعه که توسط روح‌الله شهبازی فرد به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد، تمبرهای ارزشمندی نظیر میلاد نبی(ص)، فتح مکه، روز جهانی قدس، عید قربان، شهید حاج آقا مصطفی خمینی، علامه امینی، امیرکبیر و آثار و بناهای تاریخی وجود دارد که از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند است.

محمدحسین یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پالایشگاه آبادان، آرامگاه دانیال نبی، آرامگاه کورش کبیر، بنای تخت جمشید، آرامگاه حافظ، نمای کاخ گلستان، تصایر برخی از اسکناس‌های اهدایی می‌باشند.

وی با بیان اینکه برروی اسکناس‌های دوره پهلوی کتیبه «جمهوری اسلامی» و برروی چهره پهلوی دوم تصویر «سورشارژ» دیده می‌شود، افزود: این گنجینه پس از ثبت در گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

واقف و اهداکننده این مجموعه انگیزه خود را عشق و ارادت به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) عنوان کرد و گفت: من و همسرم نذرکرده بودیم که این مجموعه را وقف بارگاه حضرت رضا(ع) كنيم و اکنون خوشحالیم که این نیت تحقق يافت.

روح‌الله شهبازی‌فرد خاطرنشان کرد: خوشحالم که این آثار در موزه حضرت رضا(ع) برای نسل‌های بعد حفاظت و نگه‌داری می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه آستان قدس رضوی نسبت به موزه‌هاي ديگر در كشور بسیار غنی است، افزود: این موزه بازدیدکننده زیادی دارد و در آثار اهدايي به موزه آستان قدس رضوي اسامي اهداء‌كنندگان خارجي را ديدم.

گنجينه تمبر، اسكناس و مسكوكات موزه آستان قدس رضوي با دارابودن بيش از 600 هزار قطعه انواع تمبر از 240 كشور و مستعمرات سابق جهان، در ايران از اهميّت بسزايي برخوردار بوده و مورد توجه بسياري از دوستداران و مجموعه‌داران تمبر و اقلام پستي مي‌باشد ./س

برچسب ها: موزه ، اهدا ، تمبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.