سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

معیارهای منطقی در انتخاب همسر آینده

افرادی که قصد ازدواج دارند باید توجه داشته باشند که در انتخاب همسر خود بیش از حد سخت‌گیری نکرده و معیارهای منطقی را برگزینند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک مشاوره خانواده گفت: افراد می‌توانند با یادداشت معیارهای خود و ثبت دلایل داشتن این معیارها همسر خود را به نحو قابل قبول و موفقیت‌آمیزی انتخاب کنند.

سهیلی افزود: کسانی که همه نکات خوب و منحصر به فرد را در انتخاب همسر خود در نظر می‌گیرند افراد کمال‌گرایی هستند و حتی در مورد مرتکب شدن به اشتباه خود را سرزنش می‌کنند و دوست دارند همیشه شخصیت مثبتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در معیارهای خود بسیار سخت‌گیری به خرج می‌دهند،دوستان وی یاری‌گر خوبی می‌توانند برای اوباشند، تصریح کرد: زمانی که فرد دلیل خود را برای سخت‌گیری در ازدواج بیان کرد در صورت منطقی بودن با گفت‌وگو و کمک گرفتن از دوستان و خانواده می‌توان نتایج بهتری را کسب کرد، در غیر این صورت اگر فرد مربوطه فقط حرف خود را باور داشته باشد باید به او زمان داد تا با فکر کردن راه صحیح را انتخاب کند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه فرد باید از لحاظ فکری به مرحله رشد کافی رسیده باشد، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های گروهی قبل از ازدواج نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کرده و از صحبت‌ها و هم‌فکری‌های هم‌نوعان خود بهره‌مند شده و مشکل خود را یافته و راه‌حل خوبی برای آن برگزینند./س

برچسب ها: معیار ، انتخاب ، همسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.