سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

غذاهای پخته شده نباید در دمای محیط نگهداری شوند.

هرگز غذاهای پخته شده را نباید بیش از دوساعت 'اگر هوای اتاق گرم می باشد، بیش از یك ساعت' در دمای محیط رها كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان كارشناس مسئول اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت:مسمومیت با مواد غدایی می تواند در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده های غذایی، تهیه و یا نگهداری مواد غذایی ایجاد شود.

اسكندری افزود:باكتری ها، ویروس ها، قارچ ها، مواد افزودنی غیرمجاز، فلزات سنگین و باقیمانده سموم نباتی از عوامل مهم ایجاد مسمومیت های غذایی محسوب می شوند.

وی یادآورشد: برای دوباره گرم كردن غذاهای باقیمانده آنها را تا 74 درجه سانتی گراد باید گرما داد و همچنین غذاهایی كه بیش از سه روز باقیمانده اند را نباید مصرف كرد.

كارشناس مسئول اطلاع رسانی دارو و سموم تصریح كرد: بوتولیسم از كشنده ترین مسمومیت ها محسوب می شود كه در اثر مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، كالباس ، كنسرو ماهی، كنسرو ذرت، كنسرو لوبیا، كشك خام و عسل طبیعی كه در شرایط نامناسب و غیربهداشتی تهیه و نگهداری شده اند ایجاد می شود.

اسكندری ادامه داد: علایم و نشانه های برخی از مسمومیتهای غذایی با تاخیر ظاهر می شود، یعنی ممكن است 12 تا 24 ساعت بعد از مصرف غذای آلوده، علایم درفرد مسموم بروز كند.

وی خاطر نشان كرد: برای پیشگیری از مسمومیت های غذایی باید غذای پخته شده را در همان روزمصرف كرد./س

برچسب ها: غذا ، دما ، محیط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.