سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بخش قابل توجهی از تجهیزات خدمات فنی صنعت حفاری بومی سازی شده است

معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شركت ملی حفاری ایران از بومی سازی بخش قابل توجهی از تجهیزات خدمات فنی و ویژه صنعت راهبردی حفاری چاه های نفت و گاز در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان،مهندس حمیدرضا گلپایگانی در این باره گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سال های اخیر طراحی و تولید تجهیزات كاربردی در این بخش ها با همكاری شركت های توانمند داخلی، مراكز پژوهشی و دانشگاه های صنعت نفت، تهران، شهید چمران، صنعتی شریف و امیركبیر در دستور كار این شركت قرار گرفت.

وی با اشاره به تنوع خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری، افزود: این تنوع خدمات كه مشتمل بر 20 نوع می شود به روال معمول از سوی چندین شركت در جهان انجام می شود و شركت ملی حفاری ایران از معدود شركت هایی است كه همزمان با حضور فعال در عرصه حفاری، در زمینه ارایه این خدمات نیز توانمند بوده و همسو با عملیات حفاری نسبت به خدمات فنی و تخصصی نیز اقدام می كند و این درحالی است كه تا پیش از تاسیس این شركت در اول دی سال 1358، این خدمات در ایران توسط 26 شركت اروپایی و آمریكایی انجام می شد.

گلپایگانی با اشاره به وجود متخصصان و كارشناسان با تجربه و روزآمد در این شركت اضافه كرد: متخصصان ایرانی با توجه به تجارت ارزشمند حاصل از كار و تلاش در شرایط و اقلیم های مختلف و همچنین پیچیدگی سازندها از مجرب ترین صاحبنظران در این عرصه هستند كه تحقق نزدیك به 110 هزار عملیات فنی و ویژه را در مدت 33 سال عمر این شركت در كارنامه خود دارند.

معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شركت ملی حفاری ایران انجام نمودارگیری از سیال حفاری، چاه پیمایی، حفاری چاه های انحرافی (افقی)، حفاری فرو تعالی (UBD)، حفاری با هوا، لوله مغزی سیار، تزریق سیمان، اسید و نیتروژن، مشبك كاری و نصب آویزه را از جمله خدمات بخش های فنی و ویژه برشمرد و اظهار كرد: این خدمات هم اكنون به بیش از یك صد دستگاه حفاری خشكی و دریایی این شركت و سایر شركت های حفاری دولتی و خصوصی در كشور ارایه می شود.

وی گفت: در اجرای سیاست های وزارت نفت و شركت ملی نفت ایران و تاكید مدیریت عالی شركت در سال های اخیر همسو با رشد سطح علمی و تخصصی كاركنان در زمینه ساخت تجهیزات كاربردی و اساسی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دستاوردهای چشمگیری به دست آمده است كه از آن جمله توفیق در طراحی و ساخت تجهیزات حفاری فروتعالی، لایه آزمایی، لوله مغزی سیار، دستگاه های تزریق سیال خشكی و دریایی، انواع همزن های سیالات ( میكسر) است.

گلپایگانی گفت: طراحی و ساخت مخازن سیمانكاری و اسیدكاری، مجموعه كامل آچارهای هوا، مخازن حمل اسید و نیتروژن، انواع مختلف آویزه (لاینرهنگر) هیدرولیكی و مكانیكی، توپك های هیدرولیكی، ابزار لوله گذاری چاه ها، سامانه اندازه گیری راندن لوله های جداری (كیسینگ) از دیگر تجهیزاتی است كه با همیاری مراكز علمی و پژوهشی و با بهره گیری از توانمندهای سازندگان داخلی با نظارت و همراهی متخصصان مدیریت خدمات فنی و مهندسی شركت ملی حفاری ساخت داخل شده و با توجه به كیفیت و سطح استانداردهای بالا علاوه بر تامین نیاز داخلی زمینه صدور به دیگر كشورها را نیز دارد.

معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شركت ملی حفاری ایران با بیان این كه این شركت در صدد است همزمان با سی و سومین سالگرد تاسیس این شركت شماری تجهیزات جدید كه ساخت داخل شده است را در دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری رونمایی كند، درباره فعالیت های انجام شده در سال جاری، اظهار كرد: در 7 ماه گذشته 3 هزار و 887 مورد خدمات فنی و 615 مورد خدمات ویژه در حوزه فنی و مهندسی شركت محقق شد كه از آن جمله 25 هزار و 452 متر حفاری افقی بر روی 37 حفره و یك هزار و 159 متر مغزه گیری است.

وی یادآوری كرد: این شركت با آگاهی از توانمندی های سازندگان و تولیدكنندگان داخلی در موضوع ساخت تجهیزات و قطعات موردنیاز در صنعت حفاری تلاش دارد تا از این طریق، ضمن خودكفایی، در رونق اقتصادی صنایع و ایجاد فرصت های شغلی در كشور نقش برجسته ای داشته باشد.

گلپایگانی گفت: در حدود 5 سال گذشته این شركت افزون بر 3 هزار میلیارد ریال در زمینه ساخت تجهیزات و قطعات صنعت حفاری در داخل سرمایه گذاری كرده است و به كارگیری فناوری های نوین در این عرصه، رضایتمندی كارفرماها را در پی داشته است كه یك موفقیت بزرگ برای شركت محسوب می شود.

شركت ملی حفاری ایران، یكی از شركت های بالادستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه حوزه ستادی آن در اهواز مركز استان خوزستان استقرار دارد./س
برچسب ها: تجهیز ، حفاری ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.