سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سرگیری صادرات گاز ایران به ترکیه بعد از چند روز وقفه

بعد از چند روز وقفه صادرات گاز به ترکیه، که به دلیل انفجار دچار آسیب دیدگی شده بود با تکمیل تعمیرات خط لوله آسیب دیده از پنج شنبه هفته گذشته صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه که  در 27 مهر ماه سالجاری دچار آسیب دیدگی شده بود و از آن زمان با اعلام شرکت بوتاش مبنی بر قطع صادرات گاز از سوی ایران، صدور گاز به ترکیه از ساعت 10 دقیقه بامداد جمعه 28 مهر متوقف شده است.

طبق این گزارش: خوشبختانه با تعمییر خطوط آسیب دیده از روز پنج شنبه هفته گذشته صادرات گاز طبیعی به این کشور همسایه ازسر گرفته شده است.

لازم به ذکر است: همزمان با وقوع هشتمین حادثه انفجار و آتش سوزی در خط لوله مشترک صادرات گاز ایران به ترکیه، شرکت بوتاش با ارسال نامه‌ای به شرکت ملی گاز به طور رسمی خواستار مشارکت ایران در بازسازی و انجام تعمیرات خط لوله گاز مشترک در مناطق صعب العبور و کوهستانی شد.

شایان ذکر است:طبق سخنان معاون وزیر نفت، کشور ترکیه قرارداد 25 ساله با ایران امضا کرده  که براساس آن مقرر شد سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز ایران به ترکیه صادر شود. /ر

برچسب ها: صادرات ، گاز ، ترکیه ، انفجار ، تعمییر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.