سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده دولت هند از تجربه ایران در هدفمندی یارانه‌ها

به رغم تلاش دولت، به علت فساد و خلاء هايي كه در نظارت بر اجراي اين طرح وجود دارد، نيمي از اين كمك ها به خانواده هايي كه واقعا نيازمند آن هستند، نمي رسید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمارهای سالهای اخیر، حدود یک سوم فقرای جهان در هند زندگی می ‌کنند و اغلب فقرای هندی کسانی هستند که یا امکان کار کردن ندارند یا اینکه درآمد بسیار کمی در ازای کار کردن خود دریافت می‌ کنند

دولت هند از دو هفته قبل، افتتاح حساب بانكي براي خانواده هايي را آغاز كرده است كه درآمد خیلی پايينی دارند. دولت هر سال حدود 57 ميليارد دلار براي كمك به كساني كه در فقر کامل به سر مي برند، اختصاص مي دهد. بيش از 240 ميليون نفر در هند حداقل درآمد زندگي را دارند.

به رغم تلاش دولت، به علت فساد و خلاء هايي كه در نظارت بر اجراي اين طرح وجود دارد، نيمي از اين كمك ها به خانواده هايي كه واقعا نيازمند آن هستند، نمي رسید و به همين علت، ايجاد حساب هاي بانكي به عنوان راهكاري موثر براي اين مسئله مطرح شده است تا منافع طبقات كمك درآمد حفظ شود زيرا در چنين شرايطي آنها مي توانند كمك دولت را مستقيما از حساب خود برداشت كنند.

ايجاد حساب هاي بانكي روشي است كه دولت هند انتخاب كرده است تا با فساد موجود در نظام رفاه اجتماعي خود مبارزه كند. انتظار مي رود اين روش بسياري از اقلام رفاهي از جمله تامين روغن و غلات مورد نياز خانواده ها، بيمه درماني، كمك هاي بازنشستگي و تحصيلي را در بر گيرد و ابتکاری که در ایران نتیجه خوبی داشت، اکنون در کشوری بزرگ مثل هند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.